۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۱۵

با حضور کارگردان و مادران شهدا؛

"شیار ۱۴۳" در اسلامشهر اکران می شود

"شیار ۱۴۳" در اسلامشهر اکران می شود

اسلامشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اسلامشهر گفت: فیلم شیار ۱۴۳ روز شنبه یکم آذرماه ساعت ۱۵ با حضور مادران شهدا و کارگردان این فیلم در سینما فجر اسلامشهر به نمایش در می آید.

محمدمهدی سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، اسطوره های صبر و مقاومت هستند، اظهار داشت: سینمای دفاع مقدس طی سالیان گذشته توانسته بخشی از زحمات و سختی های مادران شهید را به تصویر بکشد، در این بین فیلم شیار ۱۴۳ به کارگردانی نرگس آبیار که با استقبال عمومی مواجه شده سهم بسزایی در به تصویر کشیدن صبر و مقاومت خانواده شهدا دارد.

وی افزود: در این زمینه با هماهنگی های به عمل آمده، خانم نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار ۱۴۳ میهمان ویژه افتتاح اکران این فیلم خواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: این فیلم در ژانر دفاع مقدس به موضوع مادران در دوران دفاع مقدس می پردازد، فیلم شیار ۱۴۳ در سی و دومین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم، بهترین بازیگر زن و جایزه ویژه هیئت داوران بهترین کارگردانی را دریافت کند و نامزد بهترین فیلم، بهترین موسیقی، بهترین صدا و بهترین چهره پردازی شود.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب درباره این فیلم فرمودند: فیلم خیلی خوبی بود هم از لحاظ داستان که یکی از کمبودهای اکنون سینماست و هم پیچ داستانی خوبی داشت که خوب هم باز می‌شود، هم از لحاظ کارگردانی و هم از لحاظ بازی سنگ تمام گذاشته شده، از لحاظ محتوا این فیلم ارزشی بود.

نرگس آبیار فارغ‌التحصیل رشته ادبیات است. وی از سال ۱۳۷۶ فعالیت داستان‌نویسی خود را در حوزه هنری آغاز کرد و تاکنون بیش از سی جلد کتاب از وی در غالب رمان و داستان به چاپ رسیده است. او که نوشتن چهار فیلمنامه بلند سینمایی را نیز در کارنامه خود دارد از سال ۱۳۸۴ به ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند روی آورد که نخستین تجربهٔ او بن‌بست مهربان، برنده بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره ستایش شد و دربخش مسابقه چند جشنواره بین‌المللی نیز به نمایش در آمد. وی تاکنون هفت فیلم داستانی و مستند و دو فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است.

کد خبر 2424688

برچسب‌ها