۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۱

نبوی فرد:

هشت کاروانسرای میامی برای استقبال از گردشگران آماده شد/ گردشگران طلای بی رنگ

هشت کاروانسرای میامی برای استقبال از گردشگران آماده شد/ گردشگران طلای بی رنگ

میامی - خبرگزاری مهر: معاون توسعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به وجود هشت کاروانسرا در شهرستان میامی گفت: که آماده استقبال از گردشگران است و زمینه های گردشگری را در این شهرستان چندین برابر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نبوی فرد، صبح چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان میامی که در محل مجموعه گردشگری میاندشت این هشرستان برگزار شد به قابلیت های گردشگری منطقه اشاره کرد و افزود: تعداد هشت کاروانسرا در میامی وجود دارد که نشان از قابلیت های بسیار بالایی منطقه در حوزه گردشگری دارد.

وی گفت: مجموعه گردشگری و کاروانسرای میاندشت شهرستان میامی تشکیل شده از سه کاروانسراست که بزرگترین مجموعه کاروانسرای کشور را تشکیل داده است.

معاون توسعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: در کنار کاروانسراهای بسیار زیبای شهرستان میامی، از سد کالپوش می توانیم یک منطقه گردشگری مستعدی برای گردشگران و علاقه مندان، فراهم سازیم.

نبوی فرد یادآور شد: با مدیریت خوب و انگیزه بالا می توانیم میامی را به قطب گردشگری تبدیل کنیم و وضعیت گردشگری را در این شهرستان به حد مطلوب برسانیم.

وی تصریح کرد: ما در کشور از طلای سرخ، طلای سیاه، زرد و ... نام می بریم درحالی که گردشگران ما طلای بی رنگ محسوب می شوند و می توانیم از این زمینه استفاده جامع و مطلوب را ببریم.

معاون توسعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان به موضوع صنایع دستی اشاره کرد و افزود: آموزش و توانمند سازی هنرمندان و فعالان صنایع دستی شهرستان میامی دردست اقدام و پیگیری است.

نبوی فرد در پایان ضمن یادآوری تدوین برنامه جامع گردشگری اظهار داشت: برنامه مرمت و احیاء کاروانسراهای استان از جمله میامی دردست اقدام است.

کد خبر 2429410