۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۷

چند خبر از تئاتر

«سکوت سرخ» به باغ موزه دفاع مقدس رفت/ تخفیف دانشجویی «دو دلقک و نصفی»

«سکوت سرخ» به باغ موزه دفاع مقدس رفت/ تخفیف دانشجویی «دو دلقک و نصفی»

اجرای نمایش «زخمی که بر دلم نشست»، تخفیف دانشجویی نمایش «دو دلقک و نصفی»، اظهارات هنرمندان بعد از دیدن نمایش ««دوستی در قلک» و اجرای «سکوت سرخ» در باغ موزه دفاع مقدس از اخبار 10 آذرماه تئاتر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «زخمی که بر دلم نشست» به کارگردانی قاسم عوض بیگی از ششم آذرماه در سالن مجتمع مذهبی- فرهنگی امام رضا(ع) روی صحنه رفت.

مدیر مجتمع مذهبی - فرهنگی امام رضا(ع) با اعلام این خبر، گفت: این نمایش امسال برای ششمین سال متوالی اجرا می شود که طی سال های گذشته به عنوان یکی از پر مخاطب ترین آثار دینی برای مردم هنردوست مناطق جنوبی تهران اجرا شده است.

وی در توضیح دلایل محرومیت این نمایش از امکانات و بودجه مناسب، ادامه داد: این نمایش در مناطق جنوبی شهر اجرا می شود و عوامل این گروه حرفه ای به فکر گسترش تئاتر و اجرای آن در جایی دورتر ار تئاتر شهر و مرکز شهر هستند.

به گفته مدیر مجتمع مذهبی- فرهنگی امام رضا(ع)، این نمایشنامه توسط روشنک عباسی نوشته شده و علیرضا بهپورنیا، حمزه عوض‌بیگی، علی ساربان‌نژاد، قاسم عوض‌بیگی، حسن زندی، هاشم شوندی و علی زاهدی در آن به ایفای نقش می پردازند.

وی در معرفی دیگر عوامل این نمایش، گفت: سعید محصل، مسئول نور هنگامه آذین، طراح صحنه، لباس و گریم؛ احمد تهرانی و مهرداد شاهانی، مسئول تدارکات و احسان عباسی به عنوان طراح پوستر و بروشور در این نمایش همکاری می کنند.

مدیر مجتمع مذهبی - فرهنگی امام رضا(ع) در ادامه افزود: نمایش «زخمی که بر دلم نشست» روایت تقابل چند مرد است که هریک به دلیل اعمالی که در روز عاشورا انجام داده، به بیماری های مختلفی دچار شده اند.

علاقمندان به تماشای این اثر می توانند از 6 الی 14 آذر ماه، هر روز از ساعت 18 به نشانی خیابان انقلاب، تقاطع شهید نامجو، سالن آمفی تئاتر مجتمع مذهبی -  فرهنگی امام رضا(ع) مراجعه کنند.

هنرمندان به تماشای «دوستی در قلک» نشستند

نمایش کودک «دوستی در قلک» به نویسندگی و کارگردانی هاجر پورسینا که از 29 آبان ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفته شنبه 8 آذرماه با حضور بازیگران و هنرمندان اجرا شد.
علیرضا خمسه که مهمان این نمایش بود ر پایان اجرا گفت: از دیدن این نمایش بسیار خرسند شدم. باید بگویم شاهد اجرای خوبی بودیم مانند اجراهای قبلی این گروه و من قطعا در روزها آینده یک بار دیگر برای دیدن این نمایش می آیم و وقت بیشتری می گذارم. مایل هستم با عوامل این گروه در ارتباط با نقد این اثر خوب صحبت کنم.

محمد مسلمی، علی فروتن و حمید گلی که در نقش عمو فیتیله ها در تلویزیون مخاطبان زیادی دارند از دیگر تماشاگران این اجرا بودند. هنرمندان گروه فیتیله هم با مثبت ارزیابی کردن اجرای چنین تئاتر هایی برای کودکان گفتند: نمایش بسیار خوبی بود چرا که نگاه مثبتی به محیط زیست و حیوانات داشت. اجراها بی نقص بود و بچه ها از دیدن چنین اجراهایی لذت می برند. این خیلی خوب است که بچه ها به این شکل با تئاتر آشنا می شوند و نسبت به آن حس خوبی پیدا می کنند.

کاظم احمدزاده مجری تلوزیون هم فضای این نمایش را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: کار بسیار زیبا، منظم و ریتمیکی بود و مطابق سن بچه‌ها و مخاطبانش بود. این اثر پیام های بسیار آموزنده ای برای آلودگی و یا بازی های رایانه ای داشت. بافت کار به گونه ای بود که کودک با آن به راحتی ارتباط برقرار می کرد. هماهنگی نور و صدا نیز بسیار خوب بود و بازخورد مردم در سالن گویای این موضوع است که اجرا موفق بوده و مورد استقبال قرار گرفته است.

امیر حسین رستمی بازیگر سینما و تلویزیون هم تئاتر «دوستی در قلک» را جذاب عنوان کرد و گفت: این نمایش برای کودکان کار بسیار شاد بود. یکی از ویژگی های این کار ارتباط خوبی بود که  با بچه ها برقرار می کرد و به نظر من بازی هر دو بازیگر این کار بسیار عالی بود. کارگردان با جنس کار کودک آشنایی دارد و من از دیدن این اجرا بسیار راضی هستم.

دانیال عبادی نیز در صحبت های خود در رابطه با این کار گفت: بازیگران این نمایش این کار را بسیار دوست داشتنی اجرا کردند. نمایش شاد و زیبائی بود که خیلی برای من جذاب بود چرا که به نظر من کودک درون بزرگسالان را هم قلقلک داده است.

در این اجرا هنرمندان دیگری همچون دکتر محمود عزیزی، جلیل فرجاد، آذر اخوت، رحمت شکر خنده، عقیل امینی زاده، امیر محمد متقیان و... نیز حضور داشتند.

همچنین عواید حاصل از فروش نمایش «دوستی در قلک» در این روز به کودکان کار اختصاص یافت. این نمایش هر روز ساعت 45: 16 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران تا تاریخ 28 آذر ماه روی صحنه می‌رود.

«سکوت سرخ» در باغ موزه دفاع مقدس به روی صحنه می‌رود

نمایش «سکوت سرخ» همزمان با اربعین حسینی و با محوریت زندگی امام حسن مجتبی (علیه السلام) از پنجنشبه، 13 آذرماه روی صحنه می رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت نوسازی عباس آباد، در این باره گفت: همزمان با ایام عزای اهل بیت (علیه السلام) در ماه صفر و در ایام سوگواری شهادت کریم اهل بیت، نمایش «سکوت سرخ»  برای نخستین بار با محوریت صلح امام حسن مجتبی (علیه السلام) به همت موسسه فرهنگی هنری هومان هنر و با مشارکت شرکت نوسازی عباس آباد، روی صحنه می رود.

محمدحسین حجازی افزود: «سکوت سرخ» حکایت شبی پرماجرا از زندگی پیرمردی نابینا و دوستدار اهل بیت است که در همسایگی کاروان اسرای کربلا در خرابه های شام زندگی می کند.

به گفته وی بهره گیری از ابزراهای هنری یکی از اولویت های شرکت نوسازی جهت اشاعه فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی است و این اولین تجربه حضور گروه های نمایشی حرفه ای در برنامه های فرهنگی منطقه عباس آباد است که به لطف خدا جریان جدیدی را در نمایش های مذهبی خلق خواهد کرد.

این نمایش از 13 تا 30 آذرماه 93 و در ساعت 19:30 روی صحنه می رود. ورود برای عموم علاقه مندان به هنر تئاتر و نیز عاشقان امام حسن مجتبی (علیه السلام) آزاد است و شهروندان می توانند برای مشاهده نمایش، به باغ موزه دفاع مقدس در بزرگراه حقانی مراجعه کنند.

نمایش «دو دلقک و نصفی» با تخفیف ویژه به دانشجویان ارایه می‌شود

نمایش «دو دلقک و نصفی» به کارگردانی جلال تهرانی که از 12 آذرماه در تالار استاد ناظرزاده روی صحنه می‌رود به مدت 4 روز، به دانشجویان با تخفیف ویژه ارایه می‌شود.

این نمایش با قیمت بلیت 25 هزارتومان، از پنجشنبه 13 تا دوشنبه 17 آذرماه به مناسبت روز دانشجو، برای دانشجویان همه رشته‌ها با قیمت بلیت 15 هزارتومان ارایه می‌شود.

کد خبر 2433806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha