۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۵

آیت الله جوادی آملی:

نباید از کنار اختلاس کنندگان به راحتی عبور کنیم

نباید از کنار اختلاس کنندگان به راحتی عبور کنیم

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: نباید از کنار اختلاس کنندگان به راحتی عبور کنیم چرا که این امر موجب از بین رفتن اعتماد مردم می‌شود و اگر اختلاس کنندگان داغ می‌شدند وضع ما بهتر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر پنج شنبه در دیدار قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سخنانی اظهار داشت: گزارش شما در خصوص عملکرد وزارت بهداشت و درمان جامع و امید بخش بود که امیدواریم این مسیری که در پیش گرفته‌اید ادامه یابد.

وی گفت: پیامبراکرم (ص) طبیب جامع الاطرافی بودند که در بین مردم حضور می‌یافتند و به مداوای روحی آنان می‌پرداختند.

استاد برجسته حوزه ابراز داشت: ما باید در برابر اعمال خود احساس مسولیت داشته باشیم که در این صورت بهتر عمل خواهیم کرد.

وی بیان داشت: مشکل ما این است که احساس می‌کنیم انسان با مرگ می‌پوسد و فراموش می‌شود در حالی که در روایات داریم مرگ همانند پلی است که انسان را از این دنیا به دنیای دیگر می‌رساند و در حقیقت انسان فنا ناپذیر است.

آیت الله جوادی آملی، ادامه داد: مرگ از پوست در آمدن است که برخی‌ها به این امر باور ندارند در حالی که حقیقت مبعوث شدن انبیا آن است تا به انسان بگویند انسان مرگ را می‌میراند.

وی تصریح کرد: انبیا آمده‌اند تابه ما بگویند انسان در مصاف با مرگ پیروز است و این انسان است که مرگ را می‌میراند و قرآن می‌فرماید هر ذائقه‌ای مرگ را می‌چشد.

مفسر بزگر قرآن کریم با بیان اینکه خیلی‌ها فکر می‌کنند آتش جهنم از هیزم جنگل است، افزود: عمل صالح و علم صالح موجب نجات انسان می‌شود و حرام هرگز نمی‌تواند مشکل انسان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه کشور ما نعمت‌های فراوانی دارد، افزود: ۱۰ درصد امکانات و منابع دنیا در اختیار کشور ایران است و دلیلی ندارد تحریم‌ها در ما اثر بگذارد.

آیت الله جوادی آملی، ادامه داد: ما از دو طرف به دریا متصل هستیم و کوه‌ها و منابع طبیعی بسیاری در اختیار داریم و اگر اختلاس کنندگان داغ می‌شدند امروز وضع ما بهتر بود.

وی ابراز داشت: نباید از کنار اختلاس کنندگان به راحتی عبور کنیم چرا که این امر موجب از بین رفتن اعتماد مردم به عنوان بالا‌ترین سرمایه نظام اسلامی خواهد شد.

انقلاب به برکت همراهی مردم و روحانیت به پیروزی رسید

این مرجع تقلید شیعیان، اضافه کرد: انقلاب اسلامی به برکت همراهی مردم و روحانیت به پیروزی رسید که باید قدردان آن بود.

آیت الله جوادی آملی، ابراز داشت: پرچم سه رنگ برای ما عزیز است و کشته شدن در این مسیر را شهادت می‌دانیم اما این پرچم نمی‌تواند خود را حفظ کند و آنچه که کشور را حفظ کرده پرچم‌های یا حسین(ع) است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، تصریح کرد: راهپیمایی ۲۰ میلیونی مردم در روز اربعین نشان‌دهنده ابدی بودن انسان است و اینکه مرگ پلی است برای زندگی ابدی انسان.

وی به وزیر بهداشت توصیه کرد تا پیشرفت‌های علمی گذشته در عرصه پزشکی را ادامه دهد و از تجربیات گذشتگان در این عرصه بهره‌مند شود.

مفسر بزگر قرآن کریم در پایان گفت: وزارت بهداشت تا کنون خوش درخشیده است که امیدواریم این اقدامات ادامه یابد.

 

کد خبر 2445944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha