۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۵۱

بهرام عظیمی در گفتگو با مهر:

هر کمکی لازم باشد به «عمار» می‌کنم/ رقابت انیمیشن‌های باکیفیت

هر کمکی لازم باشد به «عمار» می‌کنم/ رقابت انیمیشن‌های باکیفیت

بهرام عظیمی بسیاری از انیمیشن های جشنواره عمار را حرفه ای توصیف و بیان کرد که حضور بعضی کارگردانان باعث می شود که آثار آماتور نیز ارتقا یابد.

بهرام عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آثار انیمیشن پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: زمانیکه من لیست آثار انیمیشن جشنواره را می دیدم تعدادی از نام ها و آثار حرفه ای را هم در این میان مشاهده کردم.

وی ادامه داد: اینها عناوینی بودند که من قبلا تعدادی از آنها را مشاهده کرده بودم و به این طریق متوجه شدم که تعدادی از آدم های حرفه ای هم در این جشنواره شرکت کرده اند و فکر می کنم داوران باید این مساله را در نظر داشته باشند. درواقع اگرچه جشنواره عمار بیشتر مردمی است و هر اثری که حدی از معیارهای قابل قبول را داشته باشد در آن راه پیدا می کند اما در نهایت در هنگام داوری این آثار باید آنها را از فیلم های حرفه ای جدا کرد.

این کارگردان انیمیشن عنوان کرد: من افرادی را می شناسم که در این جشنواره حضور دارند و اثرشان آنقدر حرفه ای و درجه یک است که حتی در دوسالانه انیمیشن می تواند جایزه بگیرد. 

وی ادامه داد: قرار گرفتن این آثار در کنار دیگر انیمیشن ها این ویژگی را دارد که کسانیکه آماتور هستند می توانند این کارهای حرفه ای را ببینند و این برای ارتقای آثارشان بسیار خوب است.

کارگردان انیمیشن «تهران 1500» با اشاره به اکران های مردمی عمار در مساجد، مدرسه ها و مکان های مختلف عنوان کرد: هر اکرانی در هر کجا به انیمیشن و فیلمساز کمک می کند اما این مهم است که کیفیت فیلم ها خوب باشد. نباید تنها به این اکتفا کرد که آثار در مدارس، مساجد و... نمایش داده می شوند بلکه برای تاثیرگذاری، فیلم ها باید از کیفیت خوبی هم برخوردار باشند.

عظیمی در پایان درباره جشنواره فیلم عمار و حمایت خود از آن بیان کرد: «عمار» جشنواره ای است که اسم مردمی دارد و من هم جزو مردم هستم و اگر بودن من به نوعی حمایت از این جشنواره باشد یا کاری از دستم بربیاید علاقمند هستم که در چنین جشنواره هایی حضور داشته باشم.

کد خبر 2454625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha