۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷

سروی خبر داد؛

افزایش ظرفیت انبار مکانیزه سیب زمینی اردبیل به ۸۰ هزار تن

افزایش ظرفیت انبار مکانیزه سیب زمینی اردبیل به ۸۰ هزار تن

اردبیل - رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش افزایش ظرفیت نگهداری و انبار سرد فنی و مکانیزه سیب زمینی این استان به بیش از ۸۰ هزار تن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عدیل سروی صبح سه شنبه در جلسه شورای اداری کشاورزی اردبیل گفت: این مهم با صدور و احداث واحدهای انبار سرد و مکانیزه محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه واحد انبار سرد فنی و مکانیزه در استان اردبیل برای نگهداری سیب زمینی وجود دارد، تصریح کرد: این تعداد جمعا ظرفیت نگهداری ۲۲ هزار تن محصول را دارند.

رئیس جهاد کشاورزی استان از صدور مجوز احداث ۳۱ واحد انبار فنی نگهداری سیب زمینی در استان خبر داد و اضافه کرد: مجوز تاسیس و راه اندازی این تعداد واحد انبار فنی و مکانیزه برای نگهداری سیب زمینی صادر شده و بزودی شاهد فعالیت آنها خواهیم بود.

به گفته وی با راه اندازی آنها بالغ بر ۵۸ هزار و ۵۵۰ تن به ظرفیت نگهداری محصولات کشاورزی استان بویژه سیب زمینی افزوده خواهد شد.

سروی با بیان اینکه همه ساله بیش از ۲۳ هزار هکتار از اراضی حاصلخیز استان به زیر کشت سیب زمینی می رود، یادآور شد: از این میزان کشت بیش از ۸۱۰ هزار تن غده سیب زمینی برداشت می شود.

وی با تاکید بر اینکه از کل تولید ۴۹۰ هزار تن نیاز داخلی استان است، تاکید کرد: بیش از ۳۰۰ هزار تن نیز به عنوان تولید مازاد بر نیاز روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

کد خبر 2458034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha