۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۱۰

ارائه طرح همسان سازی کارکرد بازرسی های شهرداری های کشور

ارائه طرح همسان سازی کارکرد بازرسی های شهرداری های کشور

بیست و دومین همایش بازرسی شهرداری های کلانشهرهای کشور صبح امروز طی مراسمی با حضور مدیران ارشد سازمان بازرسی کل کشور و به میزبانی سازمان بازرسی پایتخت در شهرداری منطقه 4 برپا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی فیضی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به اینکه بررسی موضوعات ویژه و مشترک میان سازمان های بازرسی کلانشهرهای کشور از اهداف این نشست است، گفت: اولین نکته ای که امروز مورد توجه ماست بحث ساختار و کارکردها در حوزه بازرسی های کلانشهرهای کشور است.

وی افزود: در حال حاضر شاید کارکرد بازرسی های شهرداری ها به یک شکل باشد، اما چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت از یک همسازی یک شکل برخوردار نیست.

فیضی خاطرنشان کرد: برخورداری از سامانه های 137  و 1888 به اشکال مختلف در سایر کلانشهرها مدیریت می شود، اما مدیریت این سامانه ها در تهران برعهده سازمان بازرسی شهرداری پایتخت است.

وی با بیان اینکه ما در تلاش هستیم به یک همسان سازی یک شکل برسیم، تصریح کرد: در همین راستا ما طرحی را به مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ارایه کرده ایم که خوشبختانه کارهای مطالعاتی آن تمام شده و امروز در جمع همکاران ارایه خواهد شد .

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به اینکه قطعا نقطه نظرات دوستان و همکاران ما در سازمان های بازرسی کلانشهرها در این طرح مورد توجه خواهد گرفت، گفت: از دبیرخانه کلانشهرها در این همین زمینه نیز کمک خواهیم گرفت.

فیضی در ادامه با اشاره به لزوم ارزیابی و بازرسی از وضعیت فضای مجازی در شهرداری ها تاکید کرد: حوزه مجازی در دستگاه های اجرایی جاری شده است و طبعا سازمان بازرسی باید وارد این حوزه شود. هرچند که معتقدم شاید تاخیر هم داشته ایم .

وی با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی شهرداری تهران در سال گذشته فعالیت های قابل توجهی را در حوزه آموزش کارکنان خود داشته است، خاطر نشان کرد: آموزش های ویژه ای را برای آشنایی همکارانمان با موضوعات کاربردی در فضای مجازی داشته ایم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران افزود: تمام کارکنان سازمان بازرسی شهرداری تهران هم اکنون با کارکردهای مختلف در حوزه مجازی آشنا هستند و ما می توانیم این آموزش ها را در اختیار دوستان خود در شهرداری های کلانشهرهای کشور قرار دارد .

در ادامه این مراسم همچنین شهردار منطقه 4 گزارشی از عملکرد مدیریت شهری این منطقه ارایه کرد .

منطقه 4 بزرگترین و پرجمعیت ترین منطقه شهرداری در پایتخت

علیرضا جاوید با بیان اینکه شهرداری منطقه 4 حدود یک هزارو 200 پرسنل دارد، گفت: این منطقه با جمعیتی بیش از 8 هزارو 500 نفر بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرداری منطقه در تهران است .

وی افزود: پیش بینی می شود در سرشماری آینده جمعیت این منطقه به مرز یک میلیون نفر می رسد .

جاوید با اشاره به اینکه منطقه 4 شهرداری پایتخت 60 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، تصریح کرد: این منطقه با مناطق 8،7 و 13 مرز مشترک دارد و تعامل خوبی نیز با این مناطق برقرار کرده است .

شهرداری منطقه 4 با بیان اینکه این منطقه یک کلانشهر در دل کلانشهر تهران است، تاکیدکرد: 12 درصد وسعت شهر تهران و 13 درصد جمعیت این شهر را منطقه 4 به خود اختصاص داده است .

جاوید با اشاره به اینکه رشد و توسعه مناطق شرقی در دهه گذشته بیش از پیش بوده است، گفت: در همین راستا ادامه بزرگراه شهید همت به طول 12 کیلومتر تامنتهی الیه شرقی منطقه 4 ادامه پیداکرد و به بهره برداری رسید .

وی در پایان گفت: با توجه به ارتباط مستقیم، خوب و پایاپای شهروندان تهرانی با شهرداری های مناطق که ضمن به همراه داشتن برکات بسیار قطعا احتمال تخلفات را نیز افزایش می دهد باید مورد توجه سازمان بازرسی شهرداری تهران باشد.

کد خبر 2460253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha