۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۱۱

رحمانی:

بیشترین گردشگر سلامت از كشور عراق به ايران سفر می‌كند

بیشترین گردشگر سلامت از كشور عراق به ايران سفر می‌كند

مشهد – معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی گفت: بیشترین گردشگر سلامت از كشور عراق به ایران سفر می كند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رحمانی موحد ظهر پنج شنبه در سومین نشست تخصصی منطقه‌ای شورای راهبردی گردشگری سلامت در استان‌های شرق و شمال شرق کشور در محل هتل پردیسان مشهد اظهار كرد: از كشورهای عربی و آسیای مركزی گردشگر سلامت به ايران داریم.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ایران دارای جاذبه‌ها، منابع طبیعی مانند آب گرم ها، جنگل ها و ... و نیز ظرفیت‌های متعدد برای جذب توریست به ویژه گردشگران سلامت است و باید هرچه بیشتر با تجهیز دستگاه‌ها و امکانات سخت‌افزاری در حوزه پزشکی به جایگاه واقعی خود در مسیر گردشگری سلامت دست یابیم.

وی از مهارت پزشکان ایرانی در سراسر جهان به عنوان یك مزیت در حوزه جذب گردشگر سلامت یاد كرد.

رحمانی موحد افزود: دولت باید نسبت به بخش گردشگری نظارت و نگاه حاکمیتی داشته و نیز از بخش خصوصی حمایت كند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاكید كرد: انتظار می‌رود تا بخش خصوصی وارد میدان شده و موفقیت کشور را در بخش گردشگری به ویژه گردشگری سلامت رقم بزند.

وی از امضا توافقنامه‌ای در شورای راهبردی گردشگری سلامت برای افزایش همكاری بین بخشی خبرداد و گفت: شیوه‌نامه صدور گواهی حرفه‌ای دفاتری که در حوزه گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند نیز باید به تائید و تصویب شورای راهبردی گردشگری سلامت برسد و این دفاتر با انتخاب و معرفی یک پزشک می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

رحمانی ادامه داد: چارچوب‌های مشخصی برای فعالیت دفاتر تدوین شده و مسئولین این دفاتر می‌توانند با مراجعه به استان‌ها درخواست خود را ارائه داده و مجوز رسمی برای ادامه فعالیت دریافت کنند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: اسامی این دفاتر و شرکت‌ها به وزارت خارجه منعکس می‌شود و سفارتخانه‌ها می‌توانند در جریان دفاتر مجوزدار قرار بگیرند.

وی در حاشیه این همایش نیز گفت: ۵۰۰ هزار نفر گردشگر سالانه در طبقات مختلف و در زمینه ها زیارتی و سیاحتی  به ایران سفر می كنند.

رحمانی موحد بیان کرد: بیشترین گردشگر سلامت از كشور عراق به ایران سفر می كند.

کد خبر 2460838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha