۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۱۵

فیاضی:

۱۶ هزار متر مربع فرش از استان گلستان صادر شد

۱۶ هزار متر مربع فرش از استان گلستان صادر شد

گرگان- رییس اداره فرش و گبه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: فرش های بافته شده طی هشت ماهه امسال ۳۰ هزار متر مربع است که طی همین مدت ۱۶ هزار متر مربع انواع فرش از استان صادر شده است.

محمد فیاضی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۷۰ هزار بافنده فرش در سطح استان فعال هستند که ۳۵ هزار نفر از این بافندگان دارای کارت هستند و ساماندهی شده اند.

فیاضی بابیان اینکه ۱۴ هزار نفر از این بافندگانی که در استان فعالیت دارند طی این سال ها تحت بیمه قالی بافی قرار گرفته اند افزود: بافندگان قالی و گبه استان در کارگاه های متمرکز و غیر متمرکز فعال هستند که در حال حاضر ۱۰ کارگاه متمرکز و ۲۰ کارگاه غیر متمرکز در استان وجود دارد.

وی با بیان این که بافندگان استان در سال ۵۰ هزار متر مربع فرش می بافند، گفت: فرش های ترکمن، نایین، قشقایی و گبه و تابلو فرش از جمله فرش های استان هستند که بیشتر در شهرهای گنبد، آق قلا، بندرترکمن و گالیکش و مراوه تپه بافته می شود.

رییس اداره فرش و گبه سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای بافندگان، اعزام هیات های تجاری و تولید کنندگان به تورهای داخلی و خارجی برای بازدید از نمایشگاه ها، شرکت در المپیادهای فرش کشور، اعطای تسهیلات به تولید کنندگان از جمله اقداماتی است که طی این مدت برای ارتقاء کمی و کیفی فرش استان صورت گرفته است.

کد خبر 2470065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha