۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۵

حقیقت پور اعلام کرد:

توزیع سیب زمینی اردبیل بین خانواده های نیازمند سراسر کشور

توزیع سیب زمینی اردبیل بین خانواده های نیازمند سراسر کشور

اردبیل – نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توزیع سیب زمینی اردبیل در بین خانواده های نیازمند سراسر کشور در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور حقیقت پور بعد از ظهر جمعه در جلسه بررسی مشکلات سیب زمینی کاران اردبیلی گفت: ۳۰۰ هزار تن سیب زمینی مازاد در اردبیل داریم که طی جلسات مشترک با وزارت کار طرح خرید و توزیع آن در بین خانواده های نیازمند بررسی می شود.

وی افزود: در حال حاضر بازار صادرات سیب زمینی با مشکلاتی مواجه است و به عنوان مثال مسیر صادرات سیب زمینی به سوریه در دست نیروهای افراطی داعش است و از طریق راه دریایی نیز دو ماه طول می کشد تا به مقصد برسد.

این نماینده با اذعان به قطع صادرات سیب زمینی به آذربایجان ادامه داد: گزینه فعلی صادرات به بازار عراق برای استفاده ارتش و دستگاه اداری عراق است و در حال صحبت با مقامات مسئول این کشور هستیم.

حقیقت پور در پاسخ به علت عدم تشکیل ستاد قیمت گذاری سیب زمینی با وجود اینکه خود وی پیشنهاد دهنده این طرح بوده است، اضافه کرد: طی ماه های اخیر بارها با وزیر کشاورزی در این باره مکاتبه داشته و پیگیر پاسخ قانع کننده بودیم.

وی افزود: به دلیل اینکه در تشکیل این ستاد کوتاهی شده و مشکلات فروش سیب زمینی به جای خود باقی است احتمال طرح سوال از وزیر در این خصوص نیز وجود دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما این ستاد را تا مرحله مشخص سازی ترکیب هیئت پیش بردیم و در نهایت ستاد فعالیت خود را آغاز نکرد.

به گفته حقیقت پور با توجه به عدم خرید تضمینی سیب زمینی و مشکلات صادرات طرح خرید سیب زمینی به وزارت کار جهت قرار دادن در سبد حمایتی خانوار های نیازمند پیشنهاد شده است.

 

کد خبر 2478211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha