۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۰۵

مجتبی آقایی بیان کرد:

جشنواره تجسمی فجر دیگر تشریفاتی نیست

جشنواره تجسمی فجر دیگر تشریفاتی نیست

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در مراسم افتتاح جشنواره از این رویداد به عنوان حرکتی اثرگذار یاد کرد و آن را بهار و نوروز هنرهای تجسمی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، شامگاه امروز سه شنبه 14 بهمن ماه با حضور علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد، مجید ملانوروزی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی، مجتبی آقایی دبیر این دوره از جشنواره تجسمی فجر وجمعی از هنرمندان شناخته شده و پیشکسوت در موسسه فرهنگی وهنری صبا آغاز به کار کرد.

مجتبی آقایی در آیین گشایش نمایشگاه این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر به ارائه گزارشی از آثار به نمایش درآمده در این دوره پرداخت و گفت: هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با نمایش 1100 اثر از 700 هنرمند به شکل غیر رقابتی برگزار شده است که نمایشگاه بخش اصلی این جشنواره در موسسه صبا برپا شده است.

او با اشاره به افتتاح همزمان بخش دیگری از آثار این جشنواره در موزه هنرهای معاصر فلسطین افزود: نمایشگاه آثار هنر انقلاب، دفاع مقدس وایثار شهادت نیز که شامل منتخبی از آثار گنجینه انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، موزه شهدا و حوزه هنری است، در موزه هنرهای معاصر فلسطین همزمان با بخش اصلی این جشنواره گشایش یافته است.

آقایی درباره بخش جنبی این جشنواره نیز یادآور شد: بخش جنبی این جشنواره شامل نمایشگاهی از آثار هنرمندان در رشته های مختلف تجسمی است که به همراه برگزاری یک ورک شاپ نقاشی و آغاز به کار کمپین بزرگ هنرمندان در حمایت از ساحت قدسی پیامبر گرامی اسلام و اعلام انزجار از افراطی گری و خشونت طلبی بخش جنبی این جشنواره را تشکیل می دهد و  روز یکشنبه آینده در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار می کند.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر وجه تمایز این دوره را با دوره های قبلی جشنواره، قرار گرفتن در یک فرایند تکاملی ذکر کرد و افزود: این جشنواره به نوعی نوروز و بهار هنرهای تجسمی ایران است که حاصل آن نیز قرار است به صورت کتاب های نفیس سال در هر رشته از هنرهای تجسمی منتشر شود.

وی با بیان این که جشنواره هفتم از شکل مناسبتی و تشریفاتی آن خارج شده و به سمت یک جشنواره اثرگذار حرکت کرده است، ابتکار آن را مرهون مدیران حوزه هنر این کشور دانست.

آقایی تصریح کرد: این دوره از جشنواره کارنامه یک ساله هنرهای تجسمی کشور را به نمایش می گذارد.

وی همچنین از مشارکت همه انجمن های تخصصی هنر در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و ادامه داد: این دوره رقابت ها جای خود را به رفاقت ها داده است و شاهد حضور بزرگان هنرهای تجسمی کشور با آثار فاخرشان در این جشنواره هستیم که می تواند ظرفیت هنرهای تجسمی کشورمان را نه تنها در سطح داخلی حتی در بخش بین المللی نیز به رخ بکشد.

آقایی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی این جشنواره شاهد حضور آثار هنرمندان جوان در کنار آثار هنرمندان شناخته شده و پیشکسوت باشیم.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد نیز در سخنان خود گفت: خبرهای خوبی درباره این جشنواره به من اعلام شده است هم از نظر تعداد آثار، هم کیفیت خوب آثار این دوره و همچنین حضور بزرگان هنرهای تجسمی کشور در رشته های 9 گانه تجسمی که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

او با ابراز خرسندی از ارتباط خوب هنرمندان پیشکسوت کشور با مجموعه دولتی یادآور شد: امیدوارم که این ارتباط خوب همچنان تداوم یابد ومستحکمتر شود وما هم تلاش می کنیم تا آن چه را که از نظر شما حرکت خوبی است، شکل گیرد.

مرادخانی با اشاره به همکاری انجمن های هنری با این جشنواره بیان کرد: انجمن های هنری هم در حال شکل گیری هستند که امیدوارم در سال‌های آینده این جشنواره به شکل وسیع تری به انجمن ها واگذار شود.

او در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد که در دوره های آینده این جشنواره، بخش هنر مفهومی و جدید نیز مورد توجه قرار گیرد و شاهد نمایش آثاری که در دنیای کنونی به آن پرداخته می شود، باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بعد از اتمام این نمایشگاه و انتشار کتاب های آثار در هر رشته از هنرهای تجسمی، جلساتی با حضور هنرمندان و استادان مختلف برگزار شود و در زمینه تشریک مساعی بیشتر این هنرمندان با بخش دولتی بحث و بررسی صورت گیرد.

کد خبر 2486887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha