۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۲۴

با پیگیری استاندار گیلان/

دستور پرداخت تسهیلات بهزراعی باغات چای صادر شد

دستور پرداخت تسهیلات بهزراعی باغات چای صادر شد

رشت - تسهیلات بهزراعی باغات چای با پیگیری استاندار گیلان و دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمد علی نجفی استاندار گیلان صبح یک شنبه در حاشیه بازدید از گمرک آستارا با بیان اینکه اقدام دولت در زمینه اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان در صنعت چای که با همراهی مجلس انجام پذیرفته بی نظیر بود گفت : ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای خرید چای اختصاص یافت و مطالبات چایکاران نیز به موقع پرداخت شد.

وی در مورد اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی بهزراعی باغات چای گفت : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، امروز دسنور پرداخت سریع بخش اعظمی از این اعتبار را صادر کرد.

نجفی با اشاره به دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرد : با این دستور نگرانی چایکاران گیلانی مرتفع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی در بخش های مختلف گفت : در ۱۰ ماهه‌ گذشته ۳۲ میلیون دلار صادرات چای داشته ایم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه توسعه صادرات باتوجه به توانمندیهای گیلان در حال پیگیری است اظهار داشت : با فعال شدن پایانه ها، گمرک و بندر و همچنین کاهش زمان تشریفات صادرات کالا، امیدواریم به اهدافی که در زمینه‌ رشد صادرات در نظر گرفته‌ایم برسیم.

نماینده‌ عالی دولت با اشاره به اقداماتی که در زمینه تسهیل صادرات در آستارا انجام شده است افزود : الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی در آستارا و انزلی از دو ماه گذشته و الکترونیکی شدن اظهار از راه دور تجار و افتتاح پنجره واحد تجاری و واحد ترانزیت گمرک در کاهش زمان صادرات بسیار مؤثر است.

وی  به بازار پنجاه میلیارد دلاری مواد غذایی روسیه اشاره کرد و گفت : هم اکنون میزان صادرات استان و کشور متناسب با این بازار بزرگ مناسب نیست.

استاندار با بیان اینکه میوه سردرختی، سبزیجات، کیوی و مرکبات از گیلان بیشترین کالاهایی است که به روسیه صادر می‌شود اضافه کرد : افزایش ظرفیت سردخانه‌ها و صنایع تبدیلی و توجه به صادرات دیگر محصولات کشاورزی و مواد غذایی از جمله مرغ می‌تواند در افزایش سهم صادرات استان مؤثر باشد.

نجفی همچنین توجه به آستارا را برای استان گیلان مهم دانست و گفت : با اختصاص اعتبار از سوی معاونت روستایی معاون اول رئیس جمهور ۲۰ میلیارد ريال برای توسعه روستاهای مرزی این شهرستان اختصاص یافته است.

گفتنی است استاندار در بدو ورور به آستارا پس از حضور در گلزار شهدای این شهر و ادعای احترام به مقام شامخ شهدا از اسکله و بندر چند منظوره‌ این شهرستان بازدید کرد.

وی در این بازدید ۸ برابر شدن تخلیه و بارگیری کالا از این بندر را امیدوار کننده و خوب عنوان کرد.

 

کد خبر 2491103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha