۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۱۷

سروی:

مشوق صادراتی به سیب زمینی کاران اردبیلی پرداخت می شود

مشوق صادراتی به سیب زمینی کاران اردبیلی پرداخت می شود

اردبیل – رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مشوق صادراتی به سیب زمینی کاران استان پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عدیل سروی ظهر یکشنبه در جلسه ساماندهی صادرات سیب زمینی به جمهوری آذربایجان تصریح کرد: با توجه به اینکه این کشور اقدام به خرید سیب زمینی از کشور فرانسه کرده بود متاسفانه سیب زمینی های تولیدی ذخیره شده در انبارهای موجود باعث دلنگرانی های مسئولان است.

وی افزود: در پی این روند سیب زمینی کاران هم رفته رفته با از بین رفتن سود و هزینه های انجام شده بی انگیزه شده بودند که هفته گذشته با پیگیری مسئولان استان طی مذاکره با کشور جمهوری آذربایجان نسبت به صادرات سیب زمینی به این کشور تصمیم گیری شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه کیفیت سیب زمینی تولیدی اردبیل نسبت به سیب زمینی های تولیدی کشورهای اروپایی بالاتر است، ادامه داد: برای صادرات ۴۰ هزار تن سیب زمینی با این کشور عقد قرارداد شده است.

به گفته سروی صادرات طی چند روز آینده انجام می شود و برای صادرات هرکیلوگرم سیب زمینی هزار و ۵۰۰ ریال مشوق صادراتی اعطاء خواهد شد.  

وی تاکید دارد که باید تشکل های غیر دولتی ومسئولان درامر صادرات سیب زمینی این مهم را که کشورهای روسیه و بلاروس در کنار کشور جمهوری آذربایجان به عنوان اصلی ترین بازار هدف هستند همواره مد نظر قرار دهند.

کد خبر 2495855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha