۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

بعد معنویت شهدا را باید به کلیه جامعه منتقل کرد

بعد معنویت شهدا را باید به کلیه جامعه منتقل کرد

زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: باید بعد معنوی، اخلاقی و رفتاری شهدا را به لایه لایه جامعه انتقال داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح پنجشنبه در یادواره شهدای طایقه هراتی و کول اظهار داشت: شهدا به خوبی با الگو برداری کامل از منش و کردار امام راحل گام به میدان دفاع گذاشتند.

وی افزود: در چنین شرایطی اگر جامعه در هر سطحی به مشکل بر می خورد باید به دوران دفاع برگشت تا سیره و راه شهدا الگوی رفتاری ما در مواجه با مشکلات و سختی ها باشد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: شهدا بهترین الگوی برای تاسی جوانان هستند که سیره و راه آنان باید برای نسل جدید کشور تبیین و نهادینه شود.

وی افزود: ایثارگران صاحبان و معماران اصلی انقلاب اسلامی هستند که مسوولان باید فضای آشنایی نسل جدید با نسل ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را فراهم کنند زیرا پیوند این دو نسل موجب ماندگاری و تبیین صحیح فرهنگ ایثار و شهادت در نسل های جدید انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استقلال و سربلندی امروز ایران و انقلاب اسلامی مرهون خون شهداست اظهارداشت: آزادی، عزت، شرف و پیشرفت های کشور مدیون ایثارگری ایثارگران و بذل خون شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس در راه برپایی این نظام است به طوری که حفظ کیان کشور و نظام اسلامی به برکت خون شهدایی مانند شهید هراتی ها و میرحسینی ها و افراد بی ادعا در جبهه ها بوده است.

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران شجره پاکی است که با خون شهدا آبیاری شده و خون بهترین بندگان خداوند در کشور ایران برای حفظ و نگهداری این شجره پاک ریخته شده است لذا تکریم شهدا به ویژه تکریم شهدای سادات در واقع تکریم کشور و ملت ایران است.

فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق کشور نیز در این نشست با بیان رشادت ها و دستاوردهای شهدای سیستان و بلوچستان در دوران دفاع بیان کرد: رزمندگان این خطه با خلوص نیت و به قصد جهاد پا به میدان چنگ گذاشتند و شهادت را نقطه آغاز زندگی خود می دانستند.

سردار محمد مارانی افزود: باید به شهدا از دو بعد تربیتی اخلاقی و انسانی نگاه کرد چرا که هر بعد صفحه ها درس و الگوی رفتاری برای مردمان و جوانان این مرز و بوم خواهد بود.

وی تاکید کرد: رفتار شهدا بگونه ای وصف ناشدنی بود به طوری که با نگاه به وصیت نامه شهید حاج علی محمدی می توان به این جایگاه رفیع و روحیه بلند شهدای ایران زمین پی برد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یاد آور شد: شهید محمدی در وصیت خود خطاب به دشمنان بعثی نوشت : " برادر عرب که تو به دنبال من می گردی و من به دنبال تو، بدان اگر مرا به شهادت برسانی تو را در آن دنیا شفاعت خواهم کرد. "

مارانی افزود: این نگاه عمیق و گذر از این دنیا در میان شهدا، نشان می دهد که آنان به جبهه بعنوان دفاع نگاه نمی کردند بلکه بعنوان جهاد در در راه خدا و لبیک به امام و ولایت پا به جبهه های نبرد گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره شهدای طایفه هراتی و کول صبح امروز با حضور مسوولان استانی و لشکری در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.

کد خبر 2500883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha