۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۱۴

آیت الله مکارم شیرازی:

مذاکرات هسته‌ای به صورت آبرومند پیش رفته است

مذاکرات هسته‌ای به صورت آبرومند پیش رفته است

قم - یکی از مراجع تقلید با ابراز رضایت از روند مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: مسئله مذاکرات تا به حال به صورت آبرومند پیش رفته و دعا می‌کنیم این مذاکرات به صورت آبرومند ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور با وی، ضمن تمجید از عملکرد دولت اظهار داشت: کارهای خوبی در دولت یازدهم انجام شده است، در مسائل اقتصادی گام‌های مؤثر و مفیدی برداشته شده و در زمینه مسایل درمانی و پزشکی پیشرفت‌ها مؤثر و ملموس است، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که امیدواریم با همت دولتمردان، مرتفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مخالفتش با پرداخت یارانه نقدی از ابتدای شروع این طرح افزود: دولت و مجلس باید دست در دست هم دهند تا بتوانند معضل یارانه‌ها را که آثار سوئی بر اقتصاد کشور داشته است، حل کنند.

استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی، گفت: اگر پسوند «اسلامی» از «جمهوری» گرفته شود دشمنان به راحتی ایران را خواهند بلعید؛ لذا باید در مسایل فرهنگی ارزش‌های اسلامی را همواره مد نظر قرار داد.

این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری کنگره ضدتکفیری با حضور صدها اندیشمند از کشورهای اسلامی برای مواجهه با خطر گروه‌های تروریستی نظیر داعش، تصریح کرد: ریشه تفکر تکفیری با کار فرهنگی و فکری خشکانده می‌شود و باید در این زمینه فعال بود.

وی از قم به عنوان مرکز دینی فراکشوری و پناهگاه شیعیان و خاستگاه انقلاب، یاد کرده و پرسش‌هایی پیرامون طرح‌های عمرانی استان نظیر طرح‌آبرسانی به این شهر مطرح کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری کنگره ضد تکفیری در قم، انجام فعالیت‌های فرهنگی و فکری را در شناسایی تفکر سلفی و تکفیری، نیاز امروز جامعه بشری دانست و از عملکرد حوزه علمیه قم در این زمینه تجلیل کرد.

محمد نهاوندیان همچنین با اشاره به تأکید دولت بر رعایت نظر مراجع و حوزه‌های علمیه در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌سازی‌ها آمادگی دولت برای شنیدن نظر روحانیت و حوزه‌های علمیه و مراجع در همه زمینه‌ها را اعلام کرد.

کد خبر 2501487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha