۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۱۴

حجت الاسلام عباسیان خبر داد:

حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر در آزمون کتبی قرآن کریم

حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر در آزمون کتبی قرآن کریم

اراک- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از حضور پنج هزار و ۳۱ نفر در آزمون کتبی قرآن کریم و ارائه گواهینامه به افرادی که بیش از ۷۰ امتیاز دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، ظهر شنبه در نشست خبری بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم که در استان مرکزی، با بیان اینکه فرهنگ سازی در بخش قرائت روزانه و حفظ قرآن کریم در جامعه انجام نشده است، گفت: برای هدایت اقشار جامعه به این مهم و افزایش حافظان قرآن قرائت روزانه کلام وحی گامی موثر است.

وی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، افزود: سازمان اوقاف تربیت یک میلیون حافظ قرآن طی چهار سال به عهده گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه سهمیه استان مرکزی ۲۰ هزار حافظ قرآن در مدت مذکور است، اضافه کرد: اوقاف و امور خیریه از سال ۹۱ بنا به تعهدی تربیت حافظان قرآن کریم را اقدام و کلاس های حفظ برگزار کرده است.

عباسیان با بیان اینکه در سال ۹۱ چهار هزار و ۶۴۱ نفر در استان مرکزی در طرح شرکت کردند، اظهار کرد: طی سال ۹۲ پنج هزار و ۳۹۰ در این طرح بزرگ حضور داشتند.

ارائه گواهینامه به افرادی که امتیاز کسب می کنند

وی از حضور شش هزار و ۳۸۰ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان مرکزی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد پنج هزار و ۳۱ نفر انتخاب و برای حضور در آزمون کتبی ۱۵ اسفند شرکت می کنند و به افرادی که موفق به کسب حداقل ۷۰ امتیاز شوند گواهینامه از سوی سازمان اوقاف اهدا می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه این طرح در رشته های حفظ کل، حفظ ۲۰، ۱۰، ۵، ۲/۵جزء، حفظ یک جزء و حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار شده است، اظهار کرد: در بخش حفظ موضوعی، ۳۰۰ آیه از کلام نورانی وحی را که برای زندگی روزمره بشر مورد نیاز بوده، تحت عنوان کتابچه حفظ موضوعی در اختیار شرکت کنندگان قرار داده شده است.

عباسیان به اعزام ۹۱ مربی در طرح تربیت مربی قرآن کریم به قم اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۰۷ مربی در استان مرکزی در برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم این اداره کل را یاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه آزمون شفاهی این طرح ملی نیز از اول اسفند ماه سال جاری به مدت یک هفته برگزار شده است، اضافه کرد: این طرح به منظور گرایش هر چه بیشتر افراد به مفاهیم و آموزه های نورانی قرآن کریم و بهره مندی از معنویت و نورانیت این کتاب آسمانی در حال برگزاری است.

کد خبر 2508415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha