۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۵۷

بروجردی مطرح کرد:

راه آهن بروجرد سال ۸۹ مطالعه شد/مطالعات به تایید وزارت راه می رسد

راه آهن بروجرد سال ۸۹ مطالعه شد/مطالعات به تایید وزارت راه می رسد

بروجرد- نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالعات راه آهن بروجرد سال ۸۹ انجام شده است، بر لزوم تایید مطالعات این پروژه توسط وزارت راه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ظهر دوشنبه در مراسم آغاز عملیات طراحی و ساخت پروژه راه آهن بروجرد در محل احداث ایستگاه این پروژه در روستای زرشکه اظهار داشت: اجرای خط آهن بروجرد سابقه طولانی دارد که مطالعات آن سال ۸۹ انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این پروژه باید موانع را به صورت جهادی از سر راه برداریم، افزود: تلاش برای محقق شدن این پروژه مهم برای بروجرد ضرورتی جدی است.

وی با اشاره به تلاشهای قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مجری طرح ادامه داد: در حال حاضر مشکلات گرانی و بیکاری در کشور وجود دارد که از عوارض جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن علیه ایران است.

بروجردی تصریح کرد: با این وجود ملت ایران هیچ وقت احساس ضعف برای تهیه نیازهای خود را ندارند که این امر نیز از برکت مردان بزرگی بوده که تا دیروز در جنگ تحمیلی مقاوم ایستاده و از تمامیت ارضی دفاع کردند و امروز پروژه های بزرگ و ناشدنی را در سطح کشور عملی کرده اند.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی باید مطالعات انجام شده تا سال ۸۹ این طرح را تایید و سپس به قرار گاه اعلام تا قرار گاه آن را عملی کند.

اتصال جنوب به غرب کشور با اجرای راه آهن بروجرد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آغاز اجرای عملیات خط آهن بروجرد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه را هم بدنبال خواهد داشت، گفت: اجرای راه آهن بروجرد کاری کارشناسی شده بوده که در مسیر با اجرای تونلهای سخت مواجه نخواهیم شد.

وی تاکید کرد: بروجرد نقطه  ای است که در حال حاضر ریل جنوب را به غرب کشور متصل می کند که با این اقدام ۱۰۰ کیلومتر راه را در این مسیر نزدیکتر خواهد کرد.

بروجردی بیان داشت: این پروژه جزو لایحه بودجه سال آینده قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: حقوق قانونی تملک این پروژه به مردم و کشاورزان پرداخت خواهد شد.

فرمانده قرب قائم قرارگاه خاتم الانبیاء نیز در این مراسم گفت: شاخصه اصلی عملکرد قرار گاه صداقت و راستگویی است.

بوربوردی افزود: انجام عملیات طراحی پروژه راه آهن بروجرد تا شروع عملیات اجرایی آن تاخیر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با واگذار شدن اجرای طرح به موسسه امید پارس بروجرد و با تمام توان و بکارگیری امکانات انتظار داریم طراحی را به پیش ببریم.

کد خبر 2538424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha