۲۹ آذر ۱۳۸۴، ۱۲:۵۰

رييس كل گمرك در اجلاس كميسيون خط مشي WCO اعلام كرد:

آمادگي ايران براي انتقال تجارب پيشرفته گمركي به كشورهاي جهان

آمادگي ايران براي انتقال تجارب پيشرفته گمركي به كشورهاي جهان

رييس كل گمرك در اجلاس كميسيون خط مشي WCO ، آمادگي ايران براي انتقال تجارب پيشرفته گمركي به كشورهاي جهان را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري"مهر"، براساس تقسيم بندي سازمان جهاني گمرك، گمركات جهان به مناطق مختلف تقسيم مي شوند و از هر منطقه چند كشور به عضويت كميسيون خط مشي در مي آيند.

اين كميسيون مرجع تصميم گيري و اتخاذ سياست هاي مهم در جهت تسهيل تجارت جهاني است و تصميمات و مصوبات آن در اجلاس سالانه شوراي همكاري هاي گمركي سازمان جهاني گمرك در بروكسل برگزار مي شود به كشورهاي عضو ابلاغ مي شود.

گمرك ايران در منطقه آسيا، اقيانوسيه به عنوان يكي از 5 عضو كميسيون خط مشي، طي دو دوره متوالي در اين كميسيون حضور داشته و در مصوبات اخير اين كميسيون نقش بسزايي ايفا كرده است.

اعضاي كميسيون خط مشي سازمان جهاني گمرك هر شش ماه يكبار تشكيل جلسه مي دهند و ضمن بررسي آخرين تحولات صورت گرفته در زمينه مسايل گمركي و تجارت جهاني، تصميمات متناسب را براي توسعه تجارت در جهان اتخاذ مي كنند.

هاشم رهبري در اين اجلاس با تشريح اقدامات انجام شده در زمينه اجراي طرح ظرفيت سازي گفت: خودارزيابي اظهار الكترونيكي، رعايت چارچوب استانداردهاي تعيين شده در گرك، تسهيل ترانزيت كالا از ايران و فراهم آوركردن شرايط لازم جهت ترانزيت كالا از طريق آبادان به بصره از جمله اقدامات گمرك ايران براي تسهيل تجارت است.

به گزارش مهر، تبيين عملكرد و فعاليت گمرك ايران در خصوص اجراي طرح هاي استاندارد و ظرفيت سازي مورد استقبال ديگر اعضاي شركت كننده در اجلاس خط مشي قرار گرفت و مقرر شد گمركات كشورهاي عضو سازمان جهاني گمرك براي اجراي مطلوب و دقيق چارچوب استانداردها جهت ظرفيت سازي، نيازهاي خود را WCO اعلام كنند تا از طريق كشورهاي پيشرفته و سازمان هاي بين المللي در زمينه ارايه خدمات و تسهيلات مورد نياز به ان ها، اقدامات لازم صورت گيرد. 

کد خبر 268061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha