۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸

سینه فونداسیون کن برندگانش را شناخت

سینه فونداسیون کن برندگانش را شناخت

یک فیلمساز زن در بخش رقابتی سینه فونداسیون کن به عنوان برنده انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «سهم» فیلمی از پیپا بیانکو به عنوان برنده بخش سینه فونداسیون جشنواره فیلم کن انتخاب شد. بیانکو که از دانشجویان کارگاه کارگردانی موسسه فیلم آمریکا برای زنان است، دیشب (جمعه) جایزه بخش سینه‌فونداسیون را که مهمترین تجلیل جهانی برای دانشجویان مدرسه فیلمسازی است، دریافت کرد.

این فیلم کوتاه که بیانکو نویسنده‌اش هم بوده و تنها ۱۱ دقیقه‌ای است، با بازی تایسا فارمیگا به عنوان یک دختر ۱۵ ساله در جشنواره کن حضور داشت.

جایزه دوم این بخش به ایگناتسیو جوریسیک مریلان از شیلی رسید. این دانشجوی دانشکده فیلم و تلویزیون دانشگاه شیلی، برای فیلم کوتاه «ملکه‌های گمشده» این جایزه را دریافت کرد. فیلم او درباره پسر جوان ۱۸ ساله‌ای است که در یک حمله به کلوپی که او در آن به عنوان ملکه مواد کار می‌کند، دستگیر می‌شود. او نگران است که با پخش شدن فیلم این حمله خانواده‌اش او را در تلویزیون ببینند. مریلان این جایزه را به افرادی که از خشونت‌های فیزیکی رنج می‌برند اهدا کرد.

سومین جایزه بخش سینه فونداسیون به صورت مشترک به ماریا گاسکووا از روسیه و ایان گاریدو لوپز از بارسلون رسید. دانشجوی فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی روسی این جایزه را برای فیلم «بازگشت ارکین» برد. این فیلم درباره مردی است که از زندان آزاد شده و به دنبال پدر مردی می‌گردد که به طور تصادفی او را کشته بود.

فیلمساز اسپانیایی برای «ویکتور» هم از این بخش جایزه‌ گرفت. این فیلم درباره زندگی دختری جوان است که زندگی‌اش در شهرستان با زندگی‌اش در مادرید کاملا متفاوت است.

بخش سینه فونداسیون برای تشویق استعدادهای جهانی، امسال به ریاست عبدالرحمان سیساکو کارگردان فیلم «تیمبوکتو» برگزار شد. او سال پییش جوایز سزار فرانسه را با این فیلم جارو کرد.  او سه فیلم «ویکتور»، «ملکه‌های گمشده» و «سهم» را در ترسیم جامعه معاصر مشترک دانست.

جایزه اول تا سوم به ترتیب ۱۵ هزار یورو، ۱۱۲۲۰ یورو و ۷۵۰۰ یورو است.

گروه داوری این بخش شامل جوانا حاجی توماس فیلمساز لبنانی، ربکا اسلوتوفسکی کارگردان فرانسوی و دانیل اولبریشسکی بازیگر لهستانی بودند که  به ریاست سیساکو از موریتانی کار داوری را انجام دادند.

امسال ۱۸ شرکت کننده این بخش از میان ۱۵۹۳ نامزد از ۳۸۱ مدرسه فیلمسازی انتخاب شدند.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن فردا یکشنبه با معرفی برندگان بخش رقابتی به کار خود خاتمه می‌دهد.

 

کد خبر 2757868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha