۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۰

مهر گزارش می دهد؛

شهرستانی با ۳۰۰۰ واحد صنعتی/ پاکدشت نگین صنعتی استان تهران

شهرستانی با ۳۰۰۰ واحد صنعتی/ پاکدشت نگین صنعتی استان تهران

پاکدشت- بیش از سه هزار واحد صنعتی در پاکدشت مشغول به فعالیت هستند که این واحدهای صنعتی علاوه بر تأمین نیازهای داخل در امر صادرات نیز به موفقیت های چشمگیری رسیده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته همواره بر روی موضوعات اقتصادی تأکید فراوان داشته و راه حل مشکلات موجود را تکیه بر توان داخلی و استفاده از نیرو کار توانمند کشور معرفی کردند.

رهبر انقلاب همچنین برای مشخص کردن دورنمای اقتصاد کشور، سیاست های اقتصاد مقاومتی را با هدف حمایت از تولید داخلی و فعالان اقتصادی کشور و توسعه و پیشرفت اقتصادی ابلاغ کردند.

امروز در سطح کشور بنگاه های اقتصادی و شهرک های مهم صنعتی وجود دارند که به امر تولید اشتغال داشته و علاوه بر اشتغالزایی برای هزاران نفر از افراد جویای کار، زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر اقتصاد کشور را فراهم می آورند.

پاکدشت قطب صنعتی استان تهران

                             

بر اساس آمارها و نظر همگی کارشناسان و سیاستگذاران اقتصادی، ایران یکی از ثروتمندترین کشورها از لحاظ دارا بودن منابع خدادادی و نیروی انسانی است و یک مدیریت صحیح و هدفمند می تواند رونق و توسعه همه جانبه اقتصادی کشور را فراهم آورد.

شهرستان پاکدشت با دارا بودن شهرک های صنعتی و بنگاه های اقتصادی فراوان به عنوان قطب تولید و صنعت استان تهران محسوب می شود به طوری که بسیاری از افراد جویای کار این شهرستان را برای محل فعالیت خود انتخاب می کنندبدون تردید شهرستان پاکدشت با دارا بودن شهرک های صنعتی و بنگاه های اقتصادی فراوان به عنوان قطب تولید و صنعت استان تهران محسوب می شود به طوری که بسیاری از افراد جویای کار این شهرستان را برای محل فعالیت خود انتخاب می کنند.

امروز با حمایت های صورت گرفته و پتانسیل های ایجاد شده در شهرستان پاکدشت، بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای حضور در این شهرستان ابراز علاقه می کنند به همین خاطر می توان آینده ای روشن را برای این شهرستان متصور شد.

فعالیت سه هزار واحد صنعتی در شهرستان پاکدشت

                             

حسن کردبچه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس آمارهای اعلام شده بیش از سه هزار واحد صنعتی در سطح شهرستان پاکدشت مشغول به فعالیت هستند که این واحدهای صنعتی علاوه بر تأمین نیازهای داخل در امر صادرات نیز به موفقیت های چشمگیری رسیده اند.

این فعال اقتصادی افزود: موفقیت پاکدشت در بخش صنعتی به همین جا ختم نمی شود بلکه این شهرستان علاوه بر پذیرایی از سه هزار واحد صنعتی، بیش از نه هزار واحد صنفی و اقتصادی را نیز در خود جای داده که این امر بیش از پیش قابلیت های این شهرستان را به منصه ظهور می گذارد.

حضور ۹۰۰۰ واحد صنفی در قطب صنعتی استان تهران

وی ادامه داد: اگرچه شهرستان پاکدشت در زمینه صنعتی و اقتصادی به شکوفایی رسیده است اما هنوز پتانسیل و ظرفیت های بیشتری در این منطقه وجود دارد که در صورت حل مشکلات می تواند در جریان رونق تولید به کار گرفته شود.

کردبچه اضافه کرد: امروز عدم حمایت بانک ها و مراکز پولی از کارخانجات و فعالان تولیدی و ارائه تسهیلات مناسب به سرمایه گذاران یکی از دغدغه های جدی در این زمینه است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

یکی از مهمترین شهرک های صنعتی در پاکدشت شهرک عباس آباد که با استقرار بیش از دو هزار واحد صنعتی در آن در زمینه تولید محصولات مختلف به موفقیت های رسیده و برخی تولیدات آن به بازارهای خارجی نیز صادر می شود البته در سایه توجه هر چه بیشتر مسئولان این شهرک نیز از قابلیت و توانمندی بالایی برخوردار است.

امروز فعالان تولید و صنعت با مشکلات مهمی مواجه هستند که یکی از این موارد سودهای بانکی است به طوری که وام های بانکی با سودهای قابل توجه باعث افزایش قیمت کالا شده و این امر رقابت را برای تولیدکنندگان داخلی سخت و دشوار می سازدسید سجاد هاشمی نیز با اشاره به حل مشکلات اقتصادی کشور با نگاه ویژه به بخش صنعت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر روی توانمندی داخلی کشور تأکید دارند و در این راستا توجه ویژه به بخش صنعت می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

مسئول بلند پایه شهرک صنعتی عباس آباد به عنوان یکی از شهرک های مهم و تأثیرگذار در اقتصاد کشور افزود: امروز فعالان تولید و صنعت با مشکلات مهمی مواجه هستند که یکی از این موارد سودهای بانکی است به طوری که وام های بانکی با سودهای قابل توجه باعث افزایش قیمت کالا شده و این امر رقابت را برای تولیدکنندگان داخلی سخت و دشوار می سازد.

پاکدشت از ظرفیت های بالایی در زمینه صنعت و اقتصاد برخوردار است

علیرضا قاسمی فرزاد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز شهرستان پاکدشت با دارا بودن شهرک های صنعتی و فعالیت واحدهای تولیدی متعدد به عنوان قطب صنعتی استان تهران محسوب می شود.

                                             

فرماندار پاکدشت افزود: پتانسیل و ظرفیت های ویژه ای در زمینه اقتصادی، صنعتی و تولیدی در شهرستان پاکدشت وجود دارد که در صورت حل مشکلات می تواند در زمینه اشتغالزایی و افزایش و توسعه تولید بیش از گذشته گام های موثری را بردارد.

حضور محصولات پاکدشت در بازارهای خارجی

وی ادامه داد: محصولات تولید شده در کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان پاکدشت علاوه بر تأمین نیازهای منطقه به استان های دیگر نیز ارسال می شود.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: خوشبختانه فعالان تولیدی و صنعتی شهرستان پاکدشت در برخی محصولات علاوه بر تأمین نیازهای داخلی به دنبال حضور در بازارهای خارجی رفته اند و در این زمینه نیز به موفقیت های بزرگی رسیده اند.

کد خبر 2758483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha