۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۵

عزتی:

نوسازی ناوگان دریایی داخلی مورد توجه قرار گیرد

نوسازی ناوگان دریایی داخلی مورد توجه قرار گیرد

محمودآباد - معاون فنی و بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایجاد، توسعه، نوسازی و به روز آوری ناوگان دریایی داخلی در برنامه ششم باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عزتی صبح سه شنبه در پنل تخصصی بیست و سومین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی در محمودآباد بیان داشت: به روز نبودن فن آوری ناوگان دریایی داخلی از جمله مشکلات است که انتظار می رود با حمایتهای موثر از سوی مراجع مرتبط جبران شود.

وی اظهار داشت: در دهه های اخیر با پیرزوی انقلاب اسلامی، صنایع ساخت کشور تنها قادر به جوابگوی کسر اندکی از خیل عظیم تقاضای ناوگان داخلی برای ظرفیتهای جدید است.

عزتی به سهم حمل و نقل دریایی کشور در آینه برنامه های توسعه ای کشور اشاره کرد و گفت: در برنامه اول هیچ اشاره ای به حوزه حمل و نقل دریایی نشده بود و در برنامه چهارم اهمیت موارد مربوطه به صورت کلی ذیل ماده ۳۴ آمده است.

وی اظهار داشت: در یکی از زیربندهای ۲۸ نیز به صورت کلی به نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی اشاره شده است و در برنامه پنجم نیز در ماده ۱۶۵ به حمل و نقل دریایی اشاره شده است.

معاون بازرگانی سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کمتر از یکسال از افق زمانی برنامه پنجم باقی مانده  و نگاهی به برنامه های توسعه ای نشان می دهد که به طور شایسته به بخش حمل و نقل دریایی پرداخته نشده است.

عزتی بیان داشت: لازم است تا قانونگذار حمایتهای لازم در برنامه ششم و هفتم از حمل و نقل دریایی داشته باشد.

وی به ساختار کلی تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: تحریم ها و محدودیتهای اعمالی بر علیه تجارت از جمله چالشهاست.

به گفته وی، افزایش سهم ناوگان دریایی داخلی از تجارت دریابرد کشور، ایجاد، توسعه، نوسازی و به روز آوری ناوگان دریایی داخلی از جمله راهکارهای مرتبط با حوزه ناوگان دریایی کشور برای لحاظ در احکام برنامه ششم است.

‌این همایش از روز گذشته در محمودآباد آغاز شده است.

کد خبر 2760617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha