۷ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۸

قائم مقام وزیر کشور:

خراسان شمالی از نظر سرمایه اجتماعی وضعیت مطلوبی دارد

 خراسان شمالی از نظر سرمایه اجتماعی وضعیت مطلوبی دارد

بجنورد- قائم مقام وزیر و رئیس مركز امور اجتماعی فرهنگی وزرات كشور گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، خراسان شمالی از نظر سرمایه اجتماعی نسبت به كشور وضعیت مطلوبی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی میرباقری چهارشنبه شب در سومین نشست شورای اداری خراسان شمالی، با بیان این که این استان از نظر سرمایه اجتماعی وضعیت مطلوبی دارد، اظهار کرد: مطالعه ای تحت عنوان سرمایه اجتماعی در سطح ملی و استان ها انجام شد كه بر اساس نتایج این مطالعه خراسان شمالی در سرمایه اجتماعی نسبت به كشور وضعیت مطلوبی دارد.

وی افزود: سرمایه اجتماعی در عرض سایر سرمایه های كشور وجود دارد و جوهره آن سه عنصر رضایت، اعتماد و مشاركت مردمی است.

میرباقری با اشاره به اینكه بدون اعتماد سرمایه اجتماعی كارایی ندارد اظهار داشت: مهم ترین مسئله كشور در سال جاری سرمایه اجتماعی بوده و با ایجاد اعتماد و رضایت در عالی ترین درجه، مشاركت بیشتر صورت می گیرد.

این مقام مسئول سرمایه اجتماعی را تضمین كننده سایر سرمایه ها دانست و تصریح کرد: البته در سطح جامعه به طور طبیعی اختلافاتی وجود دارد كه توسط حاكمیت و حكومت قابل مدیریت است اما اگر حكومت گسست های موجود در جامعه را مدیریت نكند دچار مشكلات اساسی می شود.

میرباقری با اشاره به اینكه انقلاب اسلامی از مظلومین حمایت و توطئه های دشمن را خنثی می كند، گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری یكی از توطئه های دشمنان این است كه ملت را در مقابل دولت قرار دهد و اگر در كشوری این مسئله اتفاق افتاد دولت می باید با اقتدار آن را مدیریت كند.

قائم مقام وزیر و رئیس مركز امور اجتماعی، فرهنگی وزرات كشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود برخی آسیب های اجتماعی در كشور اظهار داشت: حاشیه نشینی، طلاق، افزایش پرونده های قضایی و ... از جمله این آسیب ها است.

وی با بیان اینكه در حال حاضر ۹ میلیون نفر در كشور حاشیه نشین هستند، گفت: همچنین طی چند سال اخیر ۱۵۰ هزار طلاق در كشور ثبت شد كه از این آمار تنها ۱۰ درصد زنان مطلقه ازدواج مجدد می کنند.

میرباقری افزود: هم اكنون سیزده میلیون پرونده قضایی در كشور تشكیل و در جریان این تعداد نیم میلیون نفر وارد زندان شده اند.

وی گفت: گرفتاری های موجود در جامعه آستانه تحمل را كاهش و تحریك پذیری را افزایش می دهد از این جهت باید آستانه تحمل مردم را افزایش دهیم.

میرباقری تصریح كرد: ذهنیت مردم ایران به گونه ای شكل گرفته كه مطالب منفی زودتر در آن شكل می گیرد چرا كه متاسفانه حوزه های فرهنگی، رسانه، حوزه تبلیغی و ... مسائل بد را بدتر نشان می دهند.

وی تاكید كرد: تریبون هایی كه برگزار می شود باید آستانه تحمل مردم را افزیش داده و تلاش کنند مشارکت آنها را در عرصه های مختلف بیشتر کنند.

کد خبر 2762474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha