۲۰ دی ۱۳۸۴، ۱۵:۳۵

با ادعاي خطرناك بودن اين اقدام مشروع براي آينده مذاكرات صورت گرفت؛

واكنش رئيس دوره اي سابق اتحاديه اروپا به ازسرگيري تحقيقات هسته اي در ايران

انگليس در واكنش به اقدام ايران در ازسرگيري تحقيقات فناوري هسته اي، مدعي شد كه اين كار خطري براي گفتگوها است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري رويترز، يك سخنگو در وزارت  امور خارجه انگليس  گفت :"اين(اقدام ايران) تحولي بسيار منفي است و به شدت روند گفتگوها را با مخاطره روبرو مي كند".

وي گفت :"انگليس، فرانسه و آلمان و خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از نزديك با يكديگر در تماسند و ما انتظار داريم كه وزرا به زودي گام بعدي را براي گفتگو اتخاذ كنند".

وي كه كشورش تا پيش از ژانويه سال جاري، به مدت شش ماه رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده داشت،  اظهار داشت  كه  آنها امروز انتظار دارند تا آژانس گزارش كامل و فوري را در اين زمينه آماده و ارائه كند.

گفته شده است كه انتظار مي رود جك استراو وزير امور خارجه انگليس نيز در جلسه پرسش و پاسخ خود در پارلمان انگليس درباره ايران گفتگو كند.

رئيس جمهوري فرانسه در واكنش به اقدام ايران در ازسرگيري تحقيقات هسته اي از ايران با بيان اينكه داشتن فعاليتهاي صلح آميز هسته اي حق ايران است، خواستار آنچه ضرورت احترام ايران به تعهدات خود ناميد، شد.

مليسا فلمينگ سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي سازمان ملل در پي فك پلمب از تاسيسات هسته اي ايران نظارت آژانس بر اين اقدام را مورد تائيد قرار داد.

کد خبر 276587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha