۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۳

رئیس دانشگاه خبر داد:

امکان صدور مجوز جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

امکان صدور مجوز جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ایجاد امکان صدور تمامی مجوزهای جذب و دانش آموختگی دانشجویان بین المللی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدهادی ایمانیه در مراسم بزرگداشت روز استاد در این دانشگاه گفت: حرکت به سمت فعالیت های بین المللی در حیطه آموزش و جذب دانشجوی خارجی از اولویت های تعیین شده برای دانشگاه است که تمامی فعالان در حیطه آموزش و به ویژه اساتید، نقش موثری در دستیابی به این هدف دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه هایی است که توسط وزارت بهداشت برای تربیت دانشجوی خارجی در اولویت قرار گرفته است.

ایمانیه اظهار داشت: اقدامات اولیه از جمله راه اندازی معاونت بین الملل در دانشگاه انجام شده و از بهمن ماه سال جاری نیز نخستین گروه دانشجویان خارجی در شیراز مشغول به تحصیل می شوند، اما باید تلاش کنیم تا در ابتدای مهر سال آینده حداقل ۲۰۰ دانشجو از کشورهای خارجی برای تحصیل در مقاطع تخصصی، فوق تخصصی، فلوشیپ و سایر موارد داشته باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه تمامی اساتید می توانند با اعلام آمادگی در این حیطه، موجب پیشرفت حوزه آموزش دانشگاه در بین الملل باشند، گفت : بسته آموزش در قالب برنامه تحول نظام سلامت نیز اعلام شده که برای دست یابی به اهداف این بسته هر هفته جلساتی برگزار می شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در این زمینه تدوین گاید لاین ها ضروری است که اساتید بالینی می توانند کمک قابل توجهی داشته باشند تا تشخیص و درمان بر اساس گایدلاین های تدوین شده انجام شود. 

وی از حمایت کامل دانشگاه نسبت به راه اندازی رشته های میان رشته ای خبر داد و گفت : اساتید می توانند پیشنهادهای خود را در این زمینه ارایه کنند و این موضوع مورد حمایت وزارت خانه های بهداشت و علوم است.

ایمانیه با تاکید بر لزوم تربیت دانشجویان علوم پزشکی بر اساس فعالیت های سلامت محور، گفت: راه اندازی مراکز جامع سلامت در همین راستا است که فعالیت ۷۰ مرکز در فارس را در برنامه داریم و تاکنون حدود ۳۰ مورد تکمیل شده و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی موفق به تکمیل سایر مراکز شویم. 

کد خبر 2778482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha