۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۲۴

رئیس سازمان صنعت و معدن گلستان:

لوح ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن رونمایی شد

لوح ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن رونمایی شد

گرگان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از رونمایی لوح ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن گلستان خبر داد و گفت: این اداره ثبت دو برند خاویار و ابریشم استان را نیز پیگیری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی قوانلو عصر چهارشنبه در مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن گلستان، افزود: تلاشمان بر این است تا در آینده ای نزدیک بهره برداری از این دو برند را در گلستان شاهد باشیم.

وی فعال سازی خوشه فرش گلستان را اقدامی موثر در راستای توسعه صنعت فرش دستباف دانست و تصریح کرد: امیدواریم خوشه فرش هم مانند خوشه دام و طیور که در استان رونق گرفت از شرایط خوبی بهره مند شود.

قوانلو خواستار تشکیل شرکت صادراتی مستقل برای خارج کردن این صنعت از استان شد و گفت: اکنون به دلیل نبود این شرکت صادرات فرش دستباف از طریق سایر استان ها به خارج کشور انجام می شود.

وی از فعالیت ۷۰ هزار بافنده در گلستان خبر داد و گفت: بیشتر بافندگان فرش دستباف ساکن مناطق محروم هستند از طرفی گلستان جزء معدود استان هایی است که این تعداد نیرو بافنده دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت گلستان هنر فرش را صنعتی با کمترین هزینه و بهترین درآمد و اشتغال اعلام کرد و گفت: این هنر با خون مردم گلستان به خصوص اقوام ترکمن عجین شده تا جایی که بسیاری از آنها در سنین پائین و به صورت خودآموز این هنر را فرا می گیرند.

وی حمایت وزارت صنعت را عامل ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن دانست و افزود: ثبت برند مخصوص هر منطقه یکی از نکاتی است که مسئولین کشوری همواره به آن تاکید داشته اند و همین امر باعث وقوع چنین اتفاقی در این روز شده است.

کد خبر 2781806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha