۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

۱۶۰ خانه قرآن روستایی خراسان‌جنوبی با کمبود امکانات مواجه است

۱۶۰ خانه قرآن روستایی خراسان‌جنوبی با کمبود امکانات مواجه است

بیرجند- مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت:متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات 160 خانه قرآن روستایی استان را در زمینه تجهیز و امکانات نمی توانیم، مورد حمایت قرار دهیم.

محمد رضا اشرفی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۰ خانه قران روستایی، ۲۰ خانه قرآن شهری و ۲۵ موسسه قرآنی تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه خانه‌های قرآنی کانونی برای توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در روستا به‌شمار می‌رود، بیان کرد: دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی طبق وظایف اساسی خود مسئول ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی، ازجمله صدور مجوز خانه‌های قرآن مردمی روستایی در استان است.

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به مشکلات و کمبودهای موجود در خانه های قران روستایی اشاره کرد و گفت: عدم دسترسی به اینترنت و فضای مجازی، بی بهره بودن از فعالیت هایی که در این حوزه صورت می گیرد، امکانات ضعیف ستادی و امکانات پایین آموزشی از جمله مشکلاتی است که در این خانه ها وجود دارد.

اشرفی، عدم دسترسی به اساتید خبره و متخصص را از دیگر مشکلات این خانه های قرانی عنوان کرد و افزود:  در حال حاضر تعدادی از اهالی خود روستا که تسلط بیشتری در حوزه های قرانی دارند در دروه های آموزشی یک روزه آموزش های لازم را فرا می گیرند و  به عنوان اساتید در خانه های قرانی مشغول به فعالیت می شوند.

وی ادامه داد: این افراد تنها برای پر کردن خلاهای موجود و زمینه سازی حداقلی در روستاها هستند اما در  حوزه تخصصی باز هم دچار مشکل هستیم.

وی عنوان کرد: اعزام اساتید از شهرستان ها به روستاها هزینه های هنگفتی نیاز دارد که در توان ما نیست.

لزوم حمایت استانداری برای افزایش خانه های قران روستایی استان

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی علی رغم همه ضعف های اعتباری در حوزه روستاها تنها عملگر در مباحث قرآنی بوده و نباید توقع داشت که کارهای بزرگ و قابل توجهی در روستاها انجام دهد.

اشرفی با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات به عنوان متولی فعالیت های قرآنی در روستاها با همکاری دهیاری هاست، بیان کرد: خانه های قران روستایی کار مشترکی بین سازمان تبلیغات و دفتر امور روستایی استاندار است و بنا داریم برنامه های تعاملی بیشتری با دستگاه های متولی امر قرآن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر روستاهای استان فاقد خانه های قرانی هستند، عنوان داشت: اگر استانداری در این زمینه کمک کند می تواند تعداد خانه های قرآن در روستاها را افزایش داد.

هزینه کرد ۹۵۰ میلیون ریالی برای حمایت و تجهیز خانه های قران روستایی

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبارات همین خانه های موجود را نمی توانیم حمایت کنیم و بسیاری از آن ها در زمینه تجهیز و امکانات مشکل دارند.

اشرفی به تفاهم نامه همکاری بین سازمان دارالقرآن و امور روستاها و دهیاری های وزارت کشور اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم نامه حمایت سخت افزاری خانه های قران روستایی بر عهده استانداری و حمایت های نرم افزاری نیز  بر عهده دارالقران است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه سازمان دارالقرآن در زمینه تجهیز خانه‌های قران روستایی مسئولیت مستقیم نداشته اما تاکنون بیش از ۹۵۰ میلیون ریال برای حمایت و تجهیز این خانه ها هزینه کرده است.

اختصاص ۷۸۱ میلیون ریال اعتبار برای انجام فعالیت های قرانی در  استان

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اختصاص ۷۸۱ میلیون ریال اعتبار از سوی سازمان دالقران کشور برای انجام فعالیت های قرانی در  استان خبرداد و گفت: میزان اعتبارات استانی فعالیت های قرانی در سال جاری نیز یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون ریال ابلاغ شده است.

اشرفی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات کشوری فعالیت های قرآنی تخصیص یافت، بیان کرد: همچنین در سال گذشته از ۶۵۰ میلیون ریال اعتبارات استانی تنها ۴۰۰ میلیون ریال محقق شد.

کد خبر 2790040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha