۶ بهمن ۱۳۸۴، ۱۱:۰۷

به دستور رئيس جمهور و به منظور آسايش هموطنان ايراني مقيم آمريكا انجام شد ؛

اعلام آمادگي ايران براي برقراري پرواز مستقيم به آمريكا

اعلام آمادگي ايران براي برقراري پرواز مستقيم به آمريكا

سازمان هواپيمايي كشوري با ارسال نامه اي به سازمان هواپيمايي آمريكا اعلام آمادگي كرد تا خط پروازي مستقيم تهران-نيويورك و يا تهران-لوس آنجلس برقرار شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري"مهر"، گفته مي شود دستور برقراري پرواز مستقيم به امريكا را رييس جمهوري و به منظور پاسخ به درخواست هاي ايرانيان مقيم آمريكا صادر كرده است.

مشاور رسانه اي سازمان هواپيمايي كشوري با تاييد اين خبر به خبرنگار "مهر" گفت: از آنجايي كه پروازهاي بين المللي ما از تهران به بسياري از پايتخت هاي كشورها به طور مستقيم برقرار مي شود، برقراري اين خط پروازي در اولين مرحله پاسخ مثبتي به هموطنان مقيم آمريكا است.

رضا جعفرزاده افزود: انگيزه برقراري اين خط پروازي از سفر رييس جمهوري به آمريكا و ديدار با هموطنان خارج از كشور آغاز شد و اين درخواست مردمي و به حقي بود كه از مقامات ايراني داشتند.

وي ادامه داد: اگر چه برقراري اين خط پروازي براي تجار و بازرگانان نيز مقرون به صرفه است اما مساله مهم جلوگيري از سردرگمي و صرف هزينه هاي گزاف هموطنانمان بوده زيرا بايد از طريق اروپا يا كشورهاي منطقه به آمريكا مي رفتند.

جعفرزاده گفت: از آنجايي كه حمل و نقل هوايي زنجيره اي متصل به هم بوده و سازمان هاي هواپيمايي تحت پوشش سازمان بين المللي ايكائو با رقم 188 كشور تحت مقررات واحدي فعالند ، اهميت به گسترش ارتباطات و فراهم كردن زمينه هاي بهره مندي از اين وسيله حركتي انساني و پسنديده است.

مشاور رسانه اي سازمان هواپيمايي كشوري اظهارداشت: اين سازمان هم اكنون منتظر پاسخ سازمان هواپيمايي آمريكا براي برقراري خط پروازي مستقيم به نيويورك و لوس آنجلس است.

کد خبر 282645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha