۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۱

مدیرکل دفتر گیاهان گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی:

۱۲۰ هزار تن انار صادر می شود/ ۸۲ هزار هکتار باغ زیر کشت انار

۱۲۰ هزار تن انار صادر می شود/ ۸۲ هزار هکتار باغ زیر کشت انار

سمنان - مدیرکل دفتر گیاهان گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از برنامه ریزی دولت برای صادرات ۱۲۰ هزار تن انار از کشور، به صورت میوه و کنسانتره رب و شربت طی سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، ابوالقاسم حسن پور در جریان سفر به سمنان ضمن اشاره به هدفگذاری صادرات ۱۲۰ هزار تن انار طی سالجاری افزود: در فرآیند صادرات انار به ویژه به کشور کره جنوبی، مشکلاتی ایجاد شده بود که با رفع آن، صادرات انار به این کشور از سر گرفته شده است.

وی سطح زیر کشت انار در کشور را ۸۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: ۶۵ هزار هکتار از این باغ ها بارور است و سالانه ۹۵۰ هزار تا یک میلیون تن انار بار می دهد.

مدیرکل دفتر گیاهان گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با تایید وابستگی ۶۰ درصدی بازار میوه ایران به واردات موز، گفت: شرایط تولید موز در ایران محدود است و فقط در منطقه سد سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان، قابلیت تولید این میوه وجود دارد.

حسن پور افزود: از آنجایی که برای تولید موز ۳۰ تا ۳۶ هزار مترمکعب آب در سال لازم است، تولید این میوه از نظر شرایط اقلیمی و مصرف آب در ایران، به صرفه نیست و بهتر است این میوه را وارد کنیم.

وی، پرورش نهال های سالم و دارای اصلاحات ژنتیکی را در کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برای توسعه یا اصلاح باغ های انار ۳۰۰ نهال در واحد سطح نیاز است.

مدیرکل دفتر گیاهان گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در ایران دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار باغ میوه وجود دارد که از این باغ ها، سالانه ۱۶ میلیون تن محصول تولید می شود.

حسن پور، پس از بازدید از باغ های انار استان سمنان، گفت: انار تولیدی این استان از مرغوب ترین انارهای دنیاست و باید با برنامه های تغذیه ای، مدیریت مصرف آب، کنترل علف های هرز، کاهش آفات ترکیدگی انار، کرم گلوگاه و دانه سفید کیفیت این محصول را افزایش داد.

در استان سمنان پنج هزار هکتار باغ انار وجود دارد که سه هزار و ۷۰۰ هکتار آن بارور است، و بر این اساس میانگین برداشت انار در استان سمنان ۲۲ تن در هکتار است.

کد خبر 2880325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha