۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۱

رئیس سابق جهاد کشاورزی کرمانشاه مطرح کرد:

رشد ۸ درصدی تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه

رشد ۸ درصدی تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از رشد ۸.۴ درصدی تولیدات کشاورزی استان طی ۴ سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اشرف منصوری ظهر شنبه در مراسم معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه طی سال های اخیر کشور با دشواری های مالی فراوانی روبرو بود گفت: تمام تلاش من و همکارانم در طول ۴ سال خدمتم در سمت ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کاهش اثرات تحریم ها و به حداقل رساندن آن در بخش کشاورزی بود.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت های ۴ ساله خود در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پرداخت و گفت: استان کرمانشاه، استان مستعدی در زمینه کشاورزی بوده و از ظرفیت های ویژه ای در این بخش برخوردار است که با بهره مندی از این ظرفیت ها می توان شاهد پیشرفت های چشمگیر در این حوزه و بهتبع آن رشد اقتصادی استان بود.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، از وجود پتانسیل های لازم در بخش کشاورزی استان برای افزایش حداقل دو برابری تولیدات در این بخش خبرداد و آن را مستلزم ایجاد و تکمیل زیرساخت های لازم دانست.

وی به ظرفیت های مناسب استان برای توسعه در حوزه هایی چون باغات، شهرک های کشاورزی، پرورش مرغ و ماکیان، پرورش دام سبک، پرورش ماهی و... اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی اصولی در این بخش  می توان درجهت ارتقا تولیدات بخش کشاورزی در استان کرمانشاه گام برداشت.

منصوری، استان کرمانشاه را یک استان غنی از منابع خاک و آب دانست که می تواند به یکی از استان های توانمند در عرصه کشاورزی تبدیل شود.

وی مدیریت منابع آبی را یکی از اولویت ها در بخش کشاورزی استان دانست که با بروز بحران آب در سال های اخیر و کاهش بارندگی ها بیش از پیش ضرورت دارد.

رشد ۷۱ درصدی تجهیز اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری

رئیس پیشین جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان تولیدات استان در بخش کشاورزی را چهار میلیون و ۱۷۶ هزار تن دانست و از رشد ۸  و ۴ دهم درصدی این تولیدات طی ۴ سال دوره خدمتش نسبت به گذشته خبرداد.

وی افزود: استان کرمانشاه با ۹۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور محسوب می شود و ظرفیت افزایش حداقل دو برابری محصولات کشاورزی را دارد.

منصوری هم چنین از رشد ۷۱ درصدی تجهیز اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری از ۳۳ هزار هکتار در چهار سال گذشته به ۵۷ هزار هکتار در حال حاضر خبرداد.

کد خبر 2904184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha