۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۳۳

مخالفت فرماندار اوکیناوا با ساخت پایگاه هوایی آمریکا

مخالفت فرماندار اوکیناوا با ساخت پایگاه هوایی آمریکا

فرماندار ایالت اوکیناوای ژاپن امروز بار دیگر اعلام کرد که موافقت با ساخت پایگاه هوایی آمریکا در جنوب ژاپن را لغو خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، طرح انتقال پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی به منطقه «هنوکو» که برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ کلید خورد، خشم عمومی ژاپنی ها به ویژه اهالی این منطقه را برانگیخت؛ اما طرح جایگزینی پایگاه هوایی تفنگداران دریایی «فوتنما» به واسطه مخالفت ساکنین جزیره اوکیناوا متوقف شده بود.

در ادامه تنشها بین ایالت اوکیناوا با دولت مرکزی ژاپن بر سر ساخت پایگاه نظامی جدید آمریکا در این ایالت، «تاکشی اوناگا» فرماندار اوکیناوا ژاپن تنها دو روز پس از آغاز ساخت و ساز این پایگاه در هنوکو که به مدت یک ماه متوقف شده بود، گفت که فرایند لغو موافقت با این طرح آغاز شده است.

اوناگا در این باره گفت: همانطور که در رقابت های انتخاباتی وعده داده بودیم، ما هر کاری را که بتوانیم برای ممانعت از ساخت یک پایگاه جدید در هنوکو انجام خواهیم داد.

گفتنی است، واشنگتن و دولت «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن از این طرح حمایت کرده و آن را تنها راه حل ممکن اعلام کرده اند.

رفتارهای ناهنجار نظامیان آمریکایی در ژاپن به ویژه تجاوز به چند زن و دختر ژاپنی در سال های اخیر موجب شده است تا ژاپنی ها به ویژه ساکنان اوکیناوا خواستار خروج نظامیان آمریکایی از این کشور باشند.

کد خبر 2915574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha