۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۴

حجتی اعلام کرد؛

کاهش نرخ سود تسهیلات سرمایه‌گذاری کشاورزی

کاهش نرخ سود تسهیلات سرمایه‌گذاری کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت:با همکاری اعضای شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات ارائه شده برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از ۲۱ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حجتی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را جزو طرح‌های محوری دولت و وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و اظهارداشت: صرفه‌جویی زیاد در مصرف آب و تولید محصولات سالم از مزیت‌های کشت گلخانه‌ای به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در کشور و نیاز به مقابله با آن افزود: با توسعه کشت گلخانه‌ای، صرفه‌جویی قابل توجه‌ای در این حوزه تولید سبزی و صیفی صورت می‌گیرد ضمن اینکه اراضی برای سایر محصولات آزاد می‌شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این که واحدهای گلخانه‌ای فارغ‌التحصیلان کشاورزی را به خود جذب می‌کند و با مدیریت تخصصی اداره می‌شود، گفت: خوشبختانه وضعیت صادرات محصولات گلخانه‌ای به کشورهای مختلف مطلوب است و امیدواریم میزان آن افزایش یابد.

وی درباره قیمت‌ خرید تضمینی گندم گفت: قیمت‌های تضمینی باید در شورای اقتصاد به تصویب برسد، ما پیشنهاد خود را به دبیرخانه شورای اقتصاد تقدیم کرده‌ایم و گروه‌های کاری این شورا مشغول بررسی و طی مراحل نهایی آن هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم طی یکی دو هفته آینده در این موضوع در شورای اقتصاد به تصویب و مرحله اجرا برسد، تاکید کرد: با توجه به مشکلات و محدودیت‌های مختلف و با همکاری اعضای شورای پول و اعتبار، رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد، نرخ سود تسهیلات ارائه شده برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از ۲۱ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: این مصوبه یک هفته پیش تصویب و از سوی بانک مرکزی به بانک کشاورزی ابلاغ شد و امیدوار هستیم هر چه زودتر به مرحله اجرا برسد.

کد خبر 2931599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha