۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲

ساماندهی تنظيم بازار و واردات کشاورزي/ تشکیل کارگروه قانون انتزاع

ساماندهی تنظيم بازار و واردات کشاورزي/ تشکیل کارگروه قانون انتزاع

وزیر جهادکشاورزی گفت: آئین‌نامه قانون تمرکز یا انتزاع در کارگروهی متشکل از نمایندگان معاونت برنامه ریزی، وزارت صنعت و جهاد کشاورزی برای اجرا در حال تنظیم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی در چهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز در جمع خبرنگاران گفت: اجرای قانون تمرکز یا قانون انتزاع که مدت ها پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده بود، بنا به دلایلی متوقف بود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این قانون‌ آئین نامه قانون تمرکز در دست تدوین و تنظیم است که پس از تنظیم در هیئت دولت، تصویب و اجرایی خواهد شد، افزود: بر اساس قانون تمرکز یا قانون انتزاع؛ تصمیم گیری برای تولید، تنظیم بازار و واردات محصولات کشاورزی نیز بر عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

وی درباره نتیجه تصمیم گیری ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت خرید شیر از دامداران گفت: نمایندگانی از اتحادیه های دامداری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی در ستاد تنظیم بازار قیمت شیر را بررسی می کنند که پس از توافق، ابلاغ خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره علت خشکی دریاچه ارومیه تصریح کرد: عوامل متعددی مانند خشکسالی، محدودیت ورودی های آب به دریاچه و برداشت بی رویه از سفره های زیرزمینی از علل خشکی این دریاچه است. باید ورودی های آب به دریاچه تنظیم و برداشت های بی رویه از سفره های آب زیرزمینی در اطراف دریاچه ارومیه نیز مدیریت شود.

کد خبر 2164099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha