معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف:

۷۴۱ خیمه معرفت در کشور برپا می شود

 ۷۴۱ خیمه معرفت در کشور برپا می شود

شرفخانی با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۲۷۸۰ امامزاده و بقعه متبرکه در دهه اول ماه محرم گفت: در این راستا، نمایشگاه گرافیکی سبک زندگی حسینی در ۱۷۰۰ امامزاده برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سازمان اوقاف وظیفه اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش را دارد، گفت : براین اساس هرساله در ایام ماه های محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین(ع)، تبیین قیام اباعبدالله الحسین(ع)، تبیین عبرت ها و درس های عاشورا، تقویت باورهای دینی، ترویج معارف اهل بیت(ع) بخصوص امام حسین(ع)، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین(ع) برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : امسال طرح ملی «سوگواره بصیرت عاشورایی» در دهه اول ماه محرم در ۲۷۸۰ بقعه متبرکه و امامزاده در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در ۷۴۱ امامزاده کشور گفت : این خیمه ها شامل؛ غرفه های پرسش و پاسخ، مشاوره خانواده، مشاوره تربیت کودک، تبلیغ چندرسانه ای، بیان احکام و بخش کودک و نوجوان است که در مجموع با استفاده از روش های نوین به تبیین قیام و سبک زندگی امام حسین(ع) می پردازند.

وی ادامه داد : غرفه «ایستگاه همه واقف باشیم» با هدف ترویج فرهنگ وقف و مشاوره برای ایجاد وقف های جدید در امامزادگان برپا شده است.

شرفخانی اضافه کرد : نمایشگاه گرافیکی و محتوایی شامل ۲۲ تابلوی محتوایی با عنوان سبک زندگی حسینی در ۱۷۰۰ امامزاده برپا شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : امسال در ۱۴۰۰ امامزاده کشور نیز نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی اعم از کتاب، نرم افزار و ... برپا شده است.

کد خبر 2943765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha