۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱

طوفان اخیر هیچگونه خسارتی به تاسیسات بندر شهید رجایی وارد نکرد

طوفان اخیر هیچگونه خسارتی به تاسیسات بندر شهید رجایی وارد نکرد

بندرعباس- رئیس ستاد مدیریت بحران بندر شهیدرجایی گفت: خوشبختانه علیرغم بارش رگباری باران، آبگرفتگی و همچنین طوفان طی دو روز اخیر تا کنون هیچگونه خسارتی به تأسیسات و زیرساخت‌های بندرشهید رجایی وارد نشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، عباس کمالی گفت: در نشست های برگزار شده، پس از ارائه تاکیدات لازم به تمامی واحدها در خصوص رعایت مسائل ایمنی در شرایط طوفانی و بارش شدید باران در بندر، روش اجرایی مقابله با بحران تشریح شد.

وی افزود: در روش اجرایی مقابله با بحران در بزرگترین بندر تجاری کشور که با همکاری واحدهای مختلف عملیاتی شد، برای نخستین بار الگوی پراکندگی پدافند غیرعامل در مدیریت بحران مورد استفاده قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بندر شهید رجایی بیش از ۲۴۰۰ هکتار وسعت دارد و بیش از ۴۰۰ شرکت مختلف بخش خصوصی در آن فعالیت دارند، بر همین اساس به دلیل وسعت زیاد اراضی و چندمنظوره بودن آنها همچون فعالیت های کانتینری، نفتی، متفرقه، فله، کالاهای خطرناک و ... محدوده های عملیاتی و اراضی پسکرانه به ۸ منطقه(zone) تقسیم شد.

کمالی ضمن اشاره به موفقیت آمیز بودن تدابیر اتخاذ شده گفت: خوشبختانه علیرغم بارش رگباری باران، آبگرفتگی و همچنین طوفان طی دو روز اخیر که بر اساس پیش بینی ها بخش های وسیع دریایی و بندری را در می نوردید، تاکنون هیچگونه خسارتی به تأسیسات و زیرساخت های بزرگترین بندر تجاری کشور وارد نیامده است. هر چند در وضعیت فعلی سامانه ناپایدار جوی در حال خروج از محدوده مرکز استان هرمزگان و محل قرارگیری بندر شهید رجایی است، اما همچنان تدابیر اتخاذ شده و تیم های امدادی تا رسیدن به شرایط مناسب در وضعیت آماده باش به سر می برند.

کد خبر 2965766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha