۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۳۷

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونیهای تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی:

تشکیل کمیته ای در کرمانشاه برای جلب اعتماد بخش خصوصی ضرورت دارد

تشکیل کمیته ای در کرمانشاه برای جلب اعتماد بخش خصوصی ضرورت دارد

کرمانشاه- رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونیهای تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی بر لزوم تشکیل کمیته ای برای جلب اعتماد بخش خصوصی و جلوگیری از تصمیمات ناپایدار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله رضا زاده ظهر پنج شنبه در «نخستین همایش صنایع پایین دست پتروشیمی» در استان کرمانشاه که در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد گفت: در ارتباط با بحث صنایع پایین دستی کشور در موقعیت بسیار بسیار حساسی هستیم وانتخاب هایی که می شود بر این اساس است که چه محصولی، در کجا و به چه صورت تولید شود.

وی یکی از ماموریت های اتحادیه سراسری تعاونی های صنایع پایین دستی پتروشیمی را بحث صادرات به عراق دانست و گفت: تلاش زیادی شده که بخشی از کالاهای تولید شده در کشور به کشور عراق صادر شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونیهای تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی تصریح کرد: نیازی که هم اکنون در کشور عراق  است نشان دهنده ظرفیتی است که می تواند در استان کرمانشاه ایجاد شود.

وی افزود: تولید صنایع پایین دستی در کشور ما در سال ۸۸ حدود یک میلیون ۷۶۰ هزار تن بوده که در سال ۹۲ به ۳ میلیون ۶۵۰ هزار تن در بخش پلیمری رسیده است.

رضا زاده ادامه داد: با توجه به رشد صورت گرفته اگر تصمیماتی بگیریم که سنجیده و حساب شده باشد می تواند رشد خوبی را نصیب ما کند و با توجه به اینکه هر یک میلیون مواد پلیمری که ذوب شود می تواند ۲۰۰ هزار شغل پایدار ایجاد کن باید در این زمینه تصمیات مناسبی اتخاذ شود.

وی گفت: واحدهای تولیدی صنایع پایین دستی می تواند در کرمانشاه یا اسلام آباد غرب ایجاد شود، چرا که یکی از مزیت های صنایع پایین دستی این است که ایجاد هر واحدی در هرمنطقه ای امکان پذیر است و امکانات مورد نیاز در استان کرمانشاه وجود دارد که در هر منطقه ای این واحدها ایجاد شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونیهای تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: استاندارو مجموعه استانداری کرمانشاه باید کمیته ای برای اعتماد بخش خصوصی شکل دهند، چرا که بخش خصصی تا کنون از تصمیمات ناپایدار دولت ضربه زیادی دیده است.

وی افزود: برای جلوگیری از این کار باید یک کمیته ای تشکیل شده و این کمیته یک سری پیشنهادات ارائه کند و تصمیماتی در این زمینه داشته باشد.

رضازاده گفت: هر کاری که مطالعات روی آن انجام و استراتژی آن مشخص و ما چشم اندازی از آن در کشوردیده باشیم موفق خواهد شد و باید چنین موقعیتی برای آن فراهم شود.

وی افزود: هم چنین باید پیش بینی لازم برای صادرات کالاهای تولیدی به بازار هدف که در اینجا عراق است صورت گیرد که اگر زمینه صادرات آن فراهم نشد چه باید کرد و چه راهکاری ارائه شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونیهای تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی  تاکید کرد: برای جلوگیری از مسائل مذکور باید کمیته تشکیل و روی مسائل به صورت کارشناسی کار شود و ماحصل آن با امتیازاتی که به صورت قطعی از ردیف دولت و بخش خصوصی اختصاص داده می شود بتواند کار کند و سرمایه گذار نیز سرمایه گذاریش را انجام دهد.

وی در پایان از ارائه مشاوره های لازم در صورت تقاضای سرمایه گذاران توسط این اتحادیه خبر داد.

کد خبر 2972358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha