۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۳۰

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه:

ضرورت سرمایه گذاری درصنایع پتروشیمی در کرمانشاه با هدف بازار عراق

ضرورت سرمایه گذاری درصنایع پتروشیمی در کرمانشاه با هدف بازار عراق

کرمانشاه- رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بر ضرورت سرمایه گذاری در صنایع پایین دست پتروشیمی در استان کرمانشاه با هدف تسخیر بازار عراق در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی، بعد از ظهر پنج شنبه در اولین گردهمایی سرمایه گذاران صنایع پایین دست پتروشیمی که در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: هم اکنون سه پتروشیمی فعال در استان کرمانشاه وجود دارد که با احداث پتروشیمی چهارم در منطقه اسلام آباد غرب بعد از شهرستان عسلویه اولین استان با ۴ پتروشیمی خواهیم بود.

وی نبود صنایع پایین دستی را از نقایص سه پتروشیمی فعال  در استان دانست و گفت: امیدواریم در پتروشیمی چهارم بتوانیم  چندها طرح پایین دست را رقم بزنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به آمار واردات کشور عراق گفت: ایران با ۶ میلیارد تومان  در این زمینه جایگاه خوبی دارد.

نیاز عراق به صنایع پایین دست پتروشیمی در سه سال آینده دو برابر می شود

وی تصریح کرد: ۴ درصد از واردات به کشور عراق از تولیدات صنایع پایین دستی پتروشیمی است و در سه آینده حداقل این نیاز دو برابر می شود و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند سرمایه گذاری موفق، تضمین شده و قابل قبولی باشد.

کاشفی تاکید کرد: از این پس باید به نیاز علمی این حرفه و دروس تخصصی آن در دانشگاه های استان توجه شود و پژوهشکده های تخصصی برای تربیت نیروی متخصص تاسیس شود.

وی گفت: پیشنهاد می شود اتاق بازرگانی نیز در راستای فعالیت های خود مطالعه جامعی در مورد نیازهای این صنایع در عراق داشته باشد که برنامه ریزی بهتری صورت گیرد.

تعیین کریدور سبز برای سرمایه گذاران

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بر تعیین یک کریدور مشخص با رنگ سبز برای سرمایه گذاران تاکید کرد که طی آن مجوزها در کوتاهترین زمان به سرمایه گذاران اعطا شود و سرمایه گذاران در اولویت تخصیص منابع و تسهیلات بانکی باشند.

وی اعطای زمین رایگان به سرمایه گذاران و معافیت مالیاتی برای آنان را در مناطقی چون اسلام آباد غرب از مزیت های سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان کرمانشاه برشمرد که می تواند به سرمایه گذاران کمک کند.

کاشفی  تاکید کرد: ما در استان کرمانشاه احترام ویژه ای برای سرمایه گذاران بخش خصوصی قائلیم  و تلاش ما این است که کرمانشاه به بهشت سرمایه گذاران تبدیل شود.

زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین فراهم است

در ادامه مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز با اشاره به مساحت و ویژگی های این منطقه گفت: این منطقه از مصوبات دولت بوده و تاکنون اقداماتی نظیر تامین آب، برق و ارزیابی های محیط زیستی آن صورت گرفته است که مشکلات فراوانی را از سر راه سرمایه گذاران بر می دارد.

حبیب دباغ ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری را از دیگر اقدامات در جهت تسهیل در سرمایه گذاری در این منطقه برشمرد و گفت: تمام اقدامات از اعطای مجوز ها تا واگذاری زمین در این منطقه به صورت متمرکز انجام می شود.

مجوزهای سرمایه گذاری در کمتر از یکروز اعطا می شود

وی از اعطای مجوز ها در کمترین زمان ممکن خبرداد و گفت: تمام مجوزهای لازم در این زمینه در کمتر از یک روز به سرمایه گذاران اعطا می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین گفت: از مهر ما امسال واگذاری زمین در این منطقه آغاز شده و در فاز اول آن ۲۰ درصد از زمین های این منطقه به سرمایه گذاران اعطا شده است.

وی تصریح کرد: شیوه واگذاری زمین در این منطقه براساس قیمت تمام شده بود و دستگاه های متولی حق انتفاع در این زمینه را ندارند و قیمت ها نیز به نحوی است که باری به تولید کننده و سرمایه گذار تحمیل نشود.

تقسیط بلند مدت قیمت تمام شده زمین های واگذاری

دباغ از تقسیط دراز مدت قیمت تمام شده بخش عمده ای از زمین های واگذار شده خبرداد و گفت: شیوه واگذاری به صورت مقطوع و مشارکتی خواهد بود که البته سعی ما این است که کمتر به صورت مشارکتی باشد و بیشتر به صورت واگذاری صورت گیرد.

وی فاز اول اجرای منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را شامل سه بخش دانست که بخش حمل و نقل و ترانزیت آن راه اندازی شده و بخش دوم مربوط به استقرار گمرک بوده که مستقر شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین تصریح کرد: با استقرار گمرک در این منطقه روزانه دو هزار کامیون ترانزیت سوخت و صادرات از منطقه ویژه قصرشیرین تردد می کنند.

بهره برداری از واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین تا سال ۹۵

وی از بهره برداری واحدهای منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین تا اردیبهشت ماه سال ۹۵ خبرداد و گفت: در جهت تسهیل گری در امور سرمایه گذاران تمام امتیازات و مزیت ها در این منطقه به صورت یکسان در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد تا حقوق قانونی خود را شناخته و با اطلاعات کافی سرمایه گذاری کنند.

دباغ شهرستان قصرشیرین را دارای پیشینه طولانی در بازرگانی دانست و گفت: در گذشته بزرگترین گمرک ایران در این شهرستان بوده است.

کد خبر 2972493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha