انتشار یک رمان تاریخی نوجوانانه؛

«حبيب و ميرزا شيپور» وارد کتابفروشی‌ها شد

 «حبيب و ميرزا شيپور» وارد کتابفروشی‌ها شد

«حبيب و ميرزا شيپور»، تازه‌ترين اثر ميركيایی، همچون ديگر آثار او حال و هوايی تاريخی دارد و ماجرای پسری را روایت می‌کند که در زندان قاجارها به دنیا آمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «حبیب و میرزا شیپور» درباره پسر نوجوانی به اسم حبیب است که در زندان به دنیا آمده. پدر و مادر حبیب به فرمان سلطان قاجار به زندان افتاده‌اند و مادرش پس از تولد او در زندان از دنیا رفته. حبیب را یکی از دلقک‌های دربار بزرگ می‌کند و وقتی به سن نوجوانی می‌رسد تصمیم می‌گیرد بی‌گناهی پدرش را ثابت و او را از زندان آزاد کند.

مهدی میركیایی درباره این كتاب می‌گوید: «حبیب و میرزا شیپور یک رمان تاریخی است. یعنی حوادث آن در یک دوره تاریخی رخ می‌دهد. رمان‌های تاریخی می‌توانند بسیار جذاب باشند چون تاریخ سرشار از حوادث شگفت‌انگیز و داستانی است. از طرفی داستانی که در گذشته‌های دور اتفاق می‌افتد ما را با فضایی متفاوت رو‌به‌رو می‌کند. آدم‌های داستان‌های تاریخی به شکل دیگری زندگی می‌کنند، حتی طرز حرف زدنشان هم با ما متفاوت است، دلمشغولی‌ها و نگرانی‌های دیگری دارند و کلا زندگی‌شان با زندگی ما تفاوت اساسی دارد. به همین خاطر مخاطب این‌گونه داستان‌ها با فضایی جدید و تقریبا ناشناخته رو‌به‌رو می‌شود و همین وضعیت بر جاذبه اثر برای او می‌افزاید.»

این كتاب به‌ تازگی توسط انتشارات پیدایش در ۱۶۵ صفحه، برای گروه سنی نوجوان در ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۱۱ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 2973849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha