۱۰ اسفند ۱۳۸۴، ۲۰:۰۵

/گزارش مهر از كوالالامپور/ رئيس جمهور در جمع ايرانيان مقيم مالزي:

ملت ايران راه سرافرازي را تا آخر طي خواهد كرد/ ايرانيان در هر كجا كه هستند خود را براي كمك به بشريت آماده كنند

ملت ايران راه سرافرازي را تا آخر طي خواهد كرد/ ايرانيان در هر كجا كه هستند خود را براي كمك به بشريت آماده كنند

محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: نظام سلطه تصور مي كند مي تواند با فرياد و جنجال و تهديدهاي فراوان ملت ايران را از حقوق هسته اي خود وادار به عقب نشيني كند، اما ملت ما راه سرافرازي را انتخاب كرده و تا آخر طي خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي "مهر" به مالزي، رئيس جمهور ساعت 22 امشب به وقت محلي پس از ورود به مالزي در جمع ايرانيان مقيم اين كشور ، بازرگانان، دانشجويان و اساتيد ايراني كوالامپور حضور يافت و با آنان گفت وگو كرد.

احمدي نژاد در اين مراسم كه در هتل شرايتون كوالالامپور برگزار شد، با اشاره به مساله هسته اي ايران گفت: كشورهاي سلطه گر مي خواهند منطق مبتني بر زور را بر ملت ايران كه مي خواهد در چارچوب قوانين بين المللي از انرژي هسته اي صلح آميز استفاده كند، تحميل نمايد.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه انرژي هسته اي را كسي به ما نداده تا بخواهد آن را از ما بگيرد، اظهار داشت: امروز جوانان ما همين طور كه با اتكا به توانايي هاي خود توانسته اند قله هاي دانش بشري در زمينه هاي گوناگون ازجمله سلول هاي بنيادين، نانو تكنولوژي و سد سازي را فتح كنند، دانش هسته اي را نيز با دستان توانمند خود به دست آورده اند و هيچ كس نمي تواند اين دانش را از آنان بگيرد.

احمدي نژاد با بيان اينكه نظام سلطه با تهديد و تحريم و محاصره، نمي خواهد اجازه رسيدن به قله هاي پيشرفت را به ملت ايران بدهد، تاكيد كرد: آنها ازاين مساله عصباني هستند كه جوانان ايران اسلامي بدون توجه به القائات منفي 27 ساله آنان، توانسته اند به فناوري هسته اي به عنوان قله فناوري ها و علوم روز دست يابند.

رئيس جمهور سرافرازي و پيشرفت ايران را آرزوي هر ايراني در هر كجاي دنيا دانست و تاكيد كرد: از همه ايرانيان به ويژه جوانان و دانشجويان مي خواهم به رغم وجود همه مشكلاتي كه دارند در هر كجا كه هستند خوب بياموزند و خود را در وهله نخست براي خدمت به ايران عزيز و اگر نتوانستند براي كمك به بشريت آماده كنند.

وي در عين حال تصريح كرد: اگر جوان و دانشجويان ايراني در هر كجاي دنيا به هر دليلي فرصت خدمت به ايران اسلامي را نيافتند بايد در راه خدمت به بشريت گام بردارند كه اين وظيفه هر مسلمان است.

احمدي نژاد با بيان اينكه قدرتهاي بزرگ و نظام سلطه در دنيا علاقمندند كه دستاوردها ، پيشرفتها و همه علوم به صورت انحصاري در اختيار آنان قرار گيرد، تصريح كرد: آنان نمي خواهند ملت ايران هيچ پله اي از پله هاي ترقي و پيشرفت را طي كند و در واقع ملتي كه شعار صلح و آرامش پايه عدالت و معنويت را سر مي دهد، مقابل نظام سلطه قرار گرفته است.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش بر عزم دولت جمهوري اسلامي براي حمايت همه جانبه از ايرانيان مقيم ديگر كشورها تاكيد كرد و افزود: سفارتخانه ها و نمايندگي هاي ايران در خارج از كشور بايد خانه ايرانيان خارج از ميهن باشد و ايراني ها بايد از طريق اين نمايندگي ها با داخل كشور پيوندشان برقرار باشد و سفارتخانه ها و نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران را پناهگاه و پشتيبان خود احساس كنند.

وي ايرانيان را در طول تاريخ همواره پرچمدار تمدن و فرهنگ دانست و گفت: هر ايراني كه از كشور خارج مي شود، سفير فرهنگي ملت ايران است و امروز ايراني هر كجا كه هست بايد نماينده اي امين ، سرافراز و زبان گوياي فرهنگ ايران عزيز باشد.

به گزارش مهر ، دكتر احمدي نژاد خطاب به ايرانيان مقيم مالزي اظهار داشت: امروز يكبار ديگر براي ملت ما يك فرصت تاريخي فراهم آمده تا مجددا در سرزمين ايران عزيز جامعه اي پيشرفته ، مقتدر و نمونه برپا كنيم و به لطف خدا همه امكانات براي تحقق اين اهداف فراهم است.

وي ايران را به لحاظ استعدادهاي انساني و طبيعي جزو بهترين و غني ترين كشورهاي جهان دانست و گفت: به لطف خدا عميق ترين، انساني ترين و انسان سازترين و مترقي ترين فرهنگ جهان امروز متعلق به ملت ايران است .

رئيس جمهور در پايان تصريح كرد: ملت ايران يكي از كانونهاي غني رشد و پرورش انسانهاي توانمند و متعالي است و با داشتن اين جوانان پاك، با نشاط و آرمان خواه در راه ساختن  ايران پرافتخار تلاش مي كند.

بنا بر اين گزارش ، پيش از سخنان رئيس جمهور چهار نفر از حاضرين در اين مراسم به نيابت از دانشجويان اساتيد و بازرگانان و همچنين سفير ايران در مالزي طي سخناني، ضمن طرح مشكلات و موانع فراروي تحصيل و اقامت ايرانيان خارج از كشور، خواستار توجه دولت به رفع اين مشكلات شدند.

کد خبر 297468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha