۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان ساوه:

اهدای اعضای بدن دانش آموز ساوه‌ای به ۵ بیمار جان دوباره بخشید

اهدای اعضای بدن دانش آموز ساوه‌ای به ۵ بیمار جان دوباره بخشید

ساوه- رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان ساوه از اهدای اعضای بدن یک دانش آموز ۱۶ساله ساوه‌ای که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به پنج بیمار نیازمند دریافت عضو خبر داد.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این جوان که محمد پوراعتمادی نام داشت و راکب موتورسیکلت بود بر اثر تصادف با یک دستگاه خودرو پراید دچار خونریزی مغزی شد که پس از مشخص شدن مرگ مغزی با رضایت والدین، پیکر این جوان برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی تهران (ره) منتقل شد.

رضايی افزود: خانواده این جوان با اهدای اعضای آن به پنج بیمار نیازمند، حیات مجددی به آنها بخشیدند که نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه ضروری بوده و باید مورد تجلیل قرار گیرد.

وی ضمن طلب رحمت برای روح این جوان تصریح کرد: خوشبختانه فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شده و امیدواریم که این اقدام خداپسندانه بیش از پیش ترویج یابد.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه از اهدای عضو به عنوان یک باقیات صالحات برای اهداکننده و خانواده وی یاد کرد و بیان داشت: این ایثار و فداکاری و بشر دوستی برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) و آموزه های دینی است که همیشه ماندگار و ابدی است و قطعا در پیشگاه خدای تعالی از اجر و قرب والایی برخوردار است.

گفتنی است رئيس جمعيت هلال احمر ساوه به همراه جمعی از پرسنل و اعضای هلال احمر اين شهرستان، با حضور در منزل محمد پوراعتمادی لوح تقديري كه توسط مدير عامل جمعيت هلال احمر استان مركزی تنظیم شده بود به خانواده وی تقديم كردند.

کد خبر 2978302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha