۷ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۵۹

امام جمعه زاهدان:

یارانه نقدی عادت به مصرف را در پی داشت

یارانه نقدی عادت به مصرف را در پی داشت

زاهدان-نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: یارانه نقدی تنبلی و عادت به مصرف را در پی داشت که باید در این زمینه تجدید نظر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی شنبه در آیین تجلیل از هزار و ۷۰۰ خانواده کارآفرین توانمند شده و آیین واگذاری ۱۰۰ دستگاه وانت نیسان و ۴۰ دستگاه تراکتور به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: از آنجاییکه هیچ خانواده ای از یارانه نقدی خودکفا نشده است این یارانه باید به منظور انجام طرح های خودکفایی در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد.

وی افزود: بدانیم یارانه توانمندی اقتصادی را برای مردم رقم نزد و مصرف گرائی و وابستگی را در میان آنان رواج داد، باید در راه توانمند سازی از کمیته امداد الگو برداری شود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: کمیته امداد الگوی اشتغال زائی مناسب است که بسیار موفق عمل کرده، این نهاد که سیاست ها اجرائی خود را در راستای اندیشه های امام و دین مبین اسلام اجرائی کرده دستاوردها چشمگیری را در راه توانمند سازی قشر محروم داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام بیان کرد: کمیته امداد در استان به نوعی عمل کرده که خیلی از توطئه های دشمنان در راستای سوء استفاده از توان مالی افراد، خنثی نموده است.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه کمیته امداد با کف جامعه سر و کار دارد، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان بهره مند از خدمات کمیته امداد، از طیف اهل تسنن هستند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه کمیته امداد دست رافت امام خمینی رحمت الله علیه بر محرومان و نیازمندان است، گفت: خدمات کمیته امداد برای همگان قابل ملموس است.

وی با اینکه امدادگری در کمیته امداد به عنوان یک شغل به حساب نمی آید، افزود: امدادگران کمیته امداد با احیای یک انسان با توان اقتصادی کم، در مسیر ائمه معصومین گام بر می دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، طرح خودکفایی مددجویان و خارج کردن آنان از دایره محرومیت را حرکت ارزنده کمیته امداد دانست و ادامه داد: طرح خودکفایی مددجویان روش نوین کمیته امداد برای ایجاد توازن اقتصادی در جامعه است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به تاکیدات دین اسلام اضافه کرد: دین اسلام همواره از قشر فقیر و محروم جامعه حمایت می کند اما این موضوع را نباید به معنی فقیر پروری در دین در نظر گرفت.

کد خبر 2981963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha