۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲

حدا عادل:

باید با تقویت رشته حقوق به بسط عدالت در جامعه کمک کرد

باید با تقویت رشته حقوق به بسط عدالت در جامعه کمک کرد

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: رشته حقوق یکی از رشته‌های مهم علوم انسانی است که باید با تقویت این رشته و توجه به مباحث نوین در این رشته مهم به بسط عدالت در جامعه کمک شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۱۰۹ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

در این جلسه سرفصل‌های رشته حقوق در مقطع کارشناسی بررسی شد و فضل الله موسوی رئیس کارگروه حقوق شورای تحول توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

در این توضیحات با اشاره به سابقه رشته حقوق در فقه، لزوم به روزرسانی برخی از مباحث این رشته مورد توجه قرار گرفته است.

روزآمد کردن و کارآمدسازی شاخه‌های رشته حقوق

پس از سخنان دکتر موسوی اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است:

آموزش نحوه نگارش و تنظیم قوانین در این رشته، سنجش ارتباط مباحث حقوقی جاری با فقه، در نظر گرفتن شاخه‌های نوین حقوق مانند حقوق انرژی و...، روزآمد کردن و کارآمدسازی شاخه‌های رشته حقوق، تبیین دقیق فلسفه علم حقوق و فلسفه شاخه‌های این علم به منظور ترسیم دقیق خط مشی تحول در این رشته.

دکتر غلامعلی حداد عادل نیز در این زمینه گفت: رشته حقوق یکی از رشته‌های مهم علوم انسانی است که با اداره جامعه و مدیریت نظام ارتباط مستحکم دارد.

وی افزود: شاخه حقوق خصوصی رشته حقوق در کشور ما که در قانون مدنی ریشه دارد، با توجه به سابقه فقهی این قانون تا حدود زیادی با مبانی شریعت تطابق دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید با تقویت این رشته و توجه به مباحث نوین در این رشته مهم به بسط عدالت در جامعه کمک شود.

کد خبر 2992486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha