۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰

آیت الله حائری شیرازی:

علمای شیعه و سنی بر برگزاری باشکوه هفته وحدت تأکید کنند

علمای شیعه و سنی بر برگزاری باشکوه هفته وحدت تأکید کنند

قم - استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: هفته وحدت امسال باید پررنگ‌تر از همیشه برگزار شود و علمای اهل تسنن و شیعه بر این امر مهم تأکید داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی شامگاه پنج‌شنبه در دومین روز از کارگاه کشوری پوستر وحدت که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: انسان‌هایی که زمان را به خوبی می‌شناسند هرگز مغلوب نمی‌شوند و عالم به زمان بود موضوع مهمی است که باید مورد توجه باشد.

وی بیان داشت: انسان در طول عمری که در این دنیا زندگی می‌کند فرصت دارد تا محب خداوند شود و با محبت الهی به درجات بالایی دست یابد و عبادات و معاشرت‌ها باید به افزایش محبت انسان به خداوند منتهی شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: اهل مسیحیت می‌گویند ما اهل محبت هستیم؛ اما خروجی آن مشخص نیست و آثاری از آن نمود ندارد، اما شیعیان مدعی هستند که اهل محبت هستند که نمود آن مراسم اربعین است.

وی با بیان اینکه روزگاری دنیا از صدام حمایت کرد تا به کشورمان حمله کند، افزود: هزاران شهید و جانباز و مفقودالاثر در طول هشت سال جنگ تحمیلی جان‌فشانی کردند اما امروز بعد از سال‌ها نابودی حزب بعث و به درک واصل شدن صدام شاهدیم که ملت ایران و عراق در روز اربعین در کنار هم و با محبت و برادری به عزاداری سیدالشهدا(ع) می‌پردازند.

آیت الله حائری شیرازی اجتماع عظیم عزاداران در روز اربعین حسینی در کربلای معلی را در دنیا بی‌نظیر دانست و بیان داشت: میلیون‌ها عزادار اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین از سراسر دنیا به عراق می‌آیند و درب منازل مردم در نجف و کربلا هم به روی همه زائران باز است و اگر دولت‌ها می‌خواستند از این همه عزادار پذیرایی کنند نمی‌توانستند به خوبی از عهده آن برآیند.

اگر محبت بیایید نتیجه‌اش وحدت خواهد بود

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، تصریح کرد: اگر محبت بیایید نتیجه‌اش وحدت خواهد بود و به عبارتی نتیجه وحدت پایدار محبت است و اگر محبت نباشد وحدت سوری خواهد بود و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

آیت الله حائری شیرازی، ادامه داد: مراسم اربعین سیدالشهدا(ع) از سال بعد از شهید شدن امام حسین(ع) برقرار شد و تا به روز نیز ادامه دارد و این مسیر تا قیامت ادامه خواهد داشت و کسی نمی‌تواند آن را متوقف کند.

وی تأکید کرد: هفته وحدت امسال باید پررنگ‌تر از همیشه برگزار شود و علمای اهل تسنن و علمای شیعه بر این امر مهم تأکید داشته باشند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، با اشاره به جریان‌های تکفیری که به دنبال تفرقه‌افکنی در میان امت اسلام هستند، افزود: داعش میوه ۳۰۰ ساله جریان تکفیر است که امروز توسط دشمنان اسلام در حال استفاده است و از این طریق می‌خواهند چهره اسلام را مخدوش کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان امروز می‌خواهند اندیشه ۳۰۰ سال قبل خود که همان اندیشه تکفیری است را مصرف کنند و به عبارتی در آن زمان نهالی را کاشتند و امروز در حال بهره‌برداری از آن هستند و تصور می‌کنند اگر از این فرصت استفاده نکنند فرصت مجددی برای آن‌ها پدیدار نخواهد شد.

علوم انسانی غرب مصیبت ما است

آیت الله حائری شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: علوم انسانی غرب مصیبت ما است و ما باید اسلام دانشگاهی را به عالم عرضه کنیم و علوم انسانی اسلامی باید در دنیا تدریس شود.

وی همچنین با بیان اینکه نباید عنوان کرد که ما در هنر مبتدی و از غرب عقب‌تر هستیم، ابراز داشت: غربی‌ها می‌خواهند با هنر انسان را فاسد دنیا و جهنمی آخرت کنند و در هالیوود هزینه‌های بسیاری در این زمینه انجام می‌دهند.

آیت الله حائری شیرازی، تأکید کرد: باید هنرمندانه در زمینه وحدت کار کرد و اگر به جای محبت خدا و اهل بیت (ع) محبت دنیا بیاید دشمنی‌ها آغاز می‌شود.

استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه قم، با بیان اینکه رقابت‌ها نیز در جامعه اسلامی می‌بایست با رفاقت همراه باشد افزود: مسائل سیاسی نباید منتهی به دعوا و عدوات شود و هر چند رقابت جدی می‌بایست وجود داشته باشد.

کد خبر 3002856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha