۲ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶

در گفتگو با مهر مطرح شد:

شیوع شپش در مدارس لرستان/اجرای طرح مقابله با همکاری علوم پزشکی

شیوع شپش در مدارس لرستان/اجرای طرح مقابله با همکاری علوم پزشکی

خرم آباد - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش لرستان از شیوع شپش در برخی مدارس این استان خبر داد.

فرید بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پدیده پدی کلوسیس(شپش) در سطح کشور شایع شده و برخی استانها به خاطر این پدیده مدارس خود را تعطیل کرده اند.

وی با بیان اینکه لرستان یکی از استانهای خوب در مقابله با این پدیده بوده است، عنوان کرد: ما تعامل خوبی با دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای برخورد با پدیده پدی کلوسیس داشتیم و عین دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی را برای مدارس ارسال کردیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش لرستان به برگزاری کارگاه در راستای مقابله با این پدیده برای دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: پنج هزار شامپوی پرمترین نیز برای درمان افراد بین مدارس استان توزیع شده است.

بهرامی تصریح کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد علت این پدیده عدم رعایت بهداشت بوده و ۲۰ تا ۳۰ درصد باقیمانده به دلیل سرایت از سایر افراد است.

وی با بیان اینکه به تمام مدارس بخشنامه شده که موی دانش آموزان کوتاه باشد، افزود: مربیان بهداشت مدارس نیز مرتب موهای سر دانش آموزان را بازدید می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: از شیوع این پدیده در استان جلوگیری کردیم و طبق دو بار آماری که گرفتیم تعداد جدیدی به آمار اضافه نشده است.

کد خبر 3007746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha