۹ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۴۲

حجت‌الاسلام مصلحی:

عده‌ای با خاطره‌گویی از امام به دنبال ایجاد مسیر انحرافی هستند

عده‌ای با خاطره‌گویی از امام به دنبال ایجاد مسیر انحرافی هستند

شیراز ـ وزیر سابق اطلاعات گفت: امروز در کشور عده‌ای می‌خواهند با خاطره‌گویی از امام(ره)، راه را برای دیگران، گم و مسیر انحرافی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصلحی عصر چهارشنبه در مراسم ۹ دی در شیراز تاکید کرد: دشمن همچنان به دنبال فتنه در کشور است اما امروز فتنه‌ای را که دشمن ایجاد می‌کند، با فتنه ۸۸ بسیار متفاوت است.

وی افزود: در فتنه جدید عکس امام (ره) پاره و به مقام معظم رهبری نیز توهین نمی‌شود زیرا تجربه به آنها نشان داد که هنگام بروز این موارد، مردم ساکت نمی‌نشینند.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جدی دشمنان، حساسیت‌سنجی در بین خواص و مردم است و امروز نیز آنان به دنبال این هستند که بدانند جامعه و خواص نسبت به چه مسائلی حساسیت دارند.

حجت‌الاسلام مصلحی ادامه داد: فتنه جدید از جنس فرهنگی است و در حوزه‌های اقتصادی نیز ورود می‌کنند تا با فشارهای اقتصادی برای مردم بحران ایجاد کنند لذا باید بیش از گذشته به این موارد توجه داشت.

وی یادآور شد: حضور مردم در ۹ دی ماه باعث شد سرمایه‌گذاری استکبار بر روی خواص و نخبگانی که بصیرت از دست داده بودند، خنثی گردد و ملت ایران با رها کردن نخبگان بی‌بصیرت، وارد میدان شدند و توانستند حماسه دیگر بیافرینند.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: ملت ایران توانست از بسیاری از مسئولین، خواص و نخبگان جلوتر برود و به موفقیت دست پیدا کند، اما باید مراقب بود که فتنه امروز از راه نفوذ است.

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه دشمنان پس از پیروزی انقلاب، در انتظار فروپاشی آن بودند، گفت: آنان همواره به این فکر بودند که انقلاب اسلامی ایران نیز مانند دیگر انقلاب‌ها، پس از مدتی دچار مشکلاتی می‌شود و از بین خواهد رفت؛ اما امام (ره) با برنامه‌ریزی و ساختارهای انقلابی باعث شدند که روز به روز انقلاب اسلامی سربلندتر از قبل باشد.

وی با بیان اینکه مقوله ولایت فقیه با ایجاد خبرگان رهبری توسط امام (ره) حرکت بسیار بزرگی بود، گفت: ساختارهای انقلابی که امام (ره) ایجاد کردند، تمامی نقشه‌های دشمنان را از بین برد. یکی از این حرکت‌ها، راه‌اندازی مجلس خبرگان رهبری بود که با موضوعیت ولایت فقیه شکل گرفت. هر چند که در همان زمان نیز عده‌ای در مجلس خبرگان به دنبال ایجاد شورای رهبری بودند؛ در حالی که این موضوع در آموزه‌های دینی ما جایی نداشت.

وزیر سابق اطلاعات تاکید کرد: امروز نیز عده‌ای موضوع شورای رهبری را دنبال می‌کنند که مطمئناً به نتیجه نخواهند رسید، چرا که مردم زیر سایه ولی‌‌فقیه خود، به انقلاب و نظام پایبند هستند.

حجت‌الاسلام مصلحی ادامه داد: مقوله نفوذ در بحث فتنه ۸۸ نیز جای بحث و توجه فراوان دارد، چرا که سفارت انگلیسی‌ها در همان سال لطمات بسیار بزرگی به نظام زد.

وی یادآور شد: ۲۵۰ نفر از سفارت انگلیس در سطح کشور پراکنده بودند و به سراغ خواص و نخبگان می‌رفتند؛ حال چگونه ممکن است که اینان دوباره به کشور بازگردند و به کارهای خود مشغول شوند.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: امروز اگر مقام معظم رهبری بحث نفوذ را در فتنه جدید مطرح می‌کنند، در همین راستا است، چرا که باید توجه داشته باشیم فتنه جَمَل در راه است.

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه در فتنه جمل، نخبگان نیز حضور داشتند، گفت: زمانی که عایشه از خانه خارج شد و در مقابل علی(ع) قرار گرفت، قشر خاکستری جامعه در کنار او قرار گرفتند و افرادی از جمله طلحه و زُبیر نیز وارد این بحث شدند که اینان همان نخبگان بی‌بصیرت بودند.

وی افزود: باید ویژگی‌های فتنه جمل را دید و نفوذ را در آن بررسی کرد.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: انگلیس با استفاده از خواص و نخبگان، وارد میدان می‌شود و استراتژی دوم آنها نیز استفاده از اراذل و اوباش است؛ همان‌گونه که در فتنه ۸۸ شاهد این‌گونه رفتارها از آنها بودیم. باید مراقب بود و تمام نقشه‌هایشان را بررسی و پیش‌بینی کرد.

کد خبر 3013339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha