۲۷ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۵۶

مدیرعامل منطقه ویژه پارس:

کاهش مشعل‌سوزی در ۱۰ فاز اول پارس جنوبی ادامه دارد

کاهش مشعل‌سوزی در ۱۰ فاز اول پارس جنوبی ادامه دارد

بوشهر - مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: کاهش مشعل‌سوزی در ۱۰ فاز اول پارس جنوبی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یوسفی عصر یکشنبه در همایش هوای پاک اظهار داشت: تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی به منظور بهبود وضعیت زیست‌محیطی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صورت گرفته است و شاهد دستاوردهای خوبی هستیم.

وی با اشاره به کاهش مشعل‌سوزی در ۱۰ فاز نخست پارس جنوبی، اضافه کرد: میزان فلرینگ در فازهای یک تا ۱۰ پارس جنوبی برابر با  هشت میلیون مترمکعب در هفته بود که هم‌اکنون به پنج میلیون متر مکعب در هفته رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه کاهش مشعل‌سوزی در ۱۰ فاز اول پارس جنوبی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های مورد نظر، تا پایان سال ۹۶ میزان مشعل سوزی در این ۱۰ فاز به کمتر از ۲.۸ میلیون مترمکعب در هفته خواهد رسید.

وی در ادامه به رویکرد مثبت دولت در زمینه حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: باید از نگاه سیاسی به موضوعات زیست محیطی پرهیز کرد و از واکنش‌های احساسی خودداری کرد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

یوسفی با تاکید بر اینکه مسئولان باید با نتیجه‌گیری از داده‌ها و اطلاعات استخراج شده از مراجع صلاحیت‌دار اظهار نظر کنند، افزود: در صورتی که موضع‌گیری‌ها خارج از این روال باشد نمی‌توانیم به چشم‌اندازهای مورد نظر برسیم.

وی اضافه کرد: از دیگر راهکارهای مناسب برای مشارکت همگان در انجام فعالیت‌های محیط زیستی، فعال‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد و ارائه مشوق به صنایع است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به آغاز اجرای برجام، گفت: با تلاش‌های دولتمردان و دستگاه سیاست خارجی شاهد دستاوردهای خوبی بودیم و جامعه جهانی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را پذیرفت و شاهد لغو تحریم‌ها هستیم.

کد خبر 3027270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha