۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۵

تعویق انتخابات ریاست جمهوری هائیتی از بیم تشدید ناآرامی

تعویق انتخابات ریاست جمهوری هائیتی از بیم تشدید ناآرامی

کشور هائیتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را از بیم اعتراض طرفداران حزب اپوزیسیون به امکان وجود تقلب انتخاباتی، به تعویق انداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، هائیتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور کوچک حوزه کارائیب را تنها دو روز قبل از تاریخ مقرر برای برگزاری آن به تعویق انداخت.

علت اتخاذ چنین تصمیمی عملی شدن تهدید نامزد حزب اپوزیسیون به عدم شرکت در انتخابات و در نتیجه تشدید خشونت در کشور عنوان شده است.

رهبر اپوزیسیون علت تحریم دور دوم انتخابات را تقلب حاکم بر جو سیاسی کشور عنوان می کند و می گوید که دور نخست انتخابات در اکتبر سال گذشته (۲۰۱۵) از روی تعمد به نفع نامزد حزب حاکم تمام شده است.

ناگفته نماند که انتخابات ریاست جمهوری هائیتی دو بار دیگر هم به تعویق افتاده و در حال حاضر هنوز مشخص نیست که تاریخ بعدی برگزاری آن چه زمانی خواهد بود. ضمنا مشخص نیست که آیا قرار است بعد از پایان دور ریاست جمهوری «میشل مارتلی» در تاریخ ۶ ماه فوریه سال جاری (۲۰۱۶)، زمام امور هائیتی به دست دولت موقت بیافتد یا خیر.

در این میان، انتظار می رود که به تعویق افتادن انتخابات دور جدیدی از ناآرامی ها را در این کشور فقیر حوزه کارائیب با ۱۰ میلیون نفر جمعیت رقم بزند.

اعلام خبر تعویق انتخابات از هم اکنون این کشور را به صحنه اعتراضات خیابانی و درگیری مردم و پلیس تبدیل کرده است.   

کد خبر 3031215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha