۷ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۲۷

در یاسوج

آنفولانزا یک مدرسه را تعطیل کرد/۳۰ درصد دانش آموزان ویروسی شدند

آنفولانزا یک مدرسه را تعطیل کرد/۳۰ درصد دانش آموزان ویروسی شدند

یاسوج - رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنفولانزا یک مدرسه در یاسوج را تعطیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بشیرآرمان شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ازمجموع ۲۵ کلاس پسرانه ابتدایی این مدرسه با جمعیت ۳۰۰ نفر، ۲۲ کلاس بالای ۳۰ درصد به آنفولانزا مبتلا بودند.

وی بیان داشت: با مبتلا شدن برخی دانش آموزان به آنفلوآنزای فصلی و حضور پزشک در مدرسه ومعاینه دانش آموزان مشخص شد، بسیاری از دانش آموزان به این بیماری مبتلا هستند و به علت انتقال بالای این بیماری و برای جلوگیری از مبتلا شدن بقیه دانش آموزان مدرسه تعطیل شد.

آرمان تصریح کرد: این مدرسه با تأئید پزشک و براساس بخشنامه وزارت آموزش وپرورش روزهای سه شنبه وچهارشنبه ششم وهفتم بهمن تعطیل است.

وی با بیان اینکه والدین باید در صورت بیمار شدن دانش آموزان به مسئولان مدرسه اطلاع دهند، افزود: تاکنون گزارشی مبنی برشیوع آنفلوآنزای فصلی در دیگر مدارس شهرستان نداشته ایم.

آرمان، رعایت نکات بهداشتی، شستن مرتب دستها، استفاده از دستمال هنگام عطسه کردن و استفاده از وسایل بهداشتی شخصی را از معمترین راههای پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

رئیس اداره سلامت آموزش وپرورش استان افزود: دانش آموزانی که به آنفولانزا مبتلا می شوند، باید تا زمان بهبودی در خانه بمانند و استراحت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیماری آنفولانزا تاکنون تلفات جانی در کهگیلویه و بویراحمد نداشته است.

کد خبر 3034780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha