۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۴۳

معاون عمرانی استاندار گلستان:

۱۳۴۶ پروژه گلستان در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

۱۳۴۶ پروژه گلستان در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

گرگان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: در دهه فجر امسال یک هزار و ۳۴۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغال‌زا بااعتبار ۳۵۶ میلیارد و ۴۱۳ میلیون تومان در گلستان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مروتی عصر، یکشنبه در نشست خبری، با اعلام این خبر، اظهار کرد: از این تعداد پروژه، ۷۳۹ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۲۶۱ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان عمرانی و ۶۰۷ طرح اقتصادی و اشتغال‌زاست.

وی بابیان اینکه اعتبار پروژه‌های اقتصادی و اشتغال‌زا بیش از ۹۵ میلیارد تومان است، ادامه داد: این تعداد پروژه اقتصادی برای یک هزار و ۴۹۱ نفر در گلستان اشتغال ایجاد می‌کند.

مروتی همچنین از کلنگ زنی ۱۳۲ پروژه جدید در این ایام در استان خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی این تعداد پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۷۳ میلیارد و ۸۰۹ میلیون تومان در دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

وی همچنین به مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی نیز اشاره و تصریح کرد: تقاطع علی‌آباد – مزرعه (امر) سیلوی تنی کلاله، مجتمع آموزشی شبانه مراوه‌تپه، مدرسه خیریه صدرا و ساجدِ آقایی گرگان، کارخانه مقوای آزادشهر، کارخانه رنگ شیمیایی گنبدکاووس، کارخانه پروفیل آق‌قلا و مرغداری گوشتی کردکوی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در این ایام در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر امسال نوسازی مدارس، برق، جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، آبشار و ... پروژه افتتاحی خواهند داشت.

وی به آمار برخی از دستگاه‌های اجرایی استان اشاره و اظهار کرد: شهرداری‌های استان با ۷۶ پروژه، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با ۲۵۶ پروژه، راه و شهرسازی با ۵۷ پروژه، برق با ۴۹ پروژه و جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و گاز به ترتیب با ۴۰، ۳۰ و ۳۲ پروژه ازجمله دستگاه‌های اجرایی هستند که بیشترین پروژه‌های افتتاحی به آن‌ها تعلق دارد.

به گفته مروتی کلنگ زنی ساختمان بهزیستی گلستان، کلینیک تخصصی بندر ترکمن، گازرسانی به چندین روستای گنبدکاووس، تقاطع غیرهمسطح یساقی، مرکز فوریت‌های پزشکی شهدای گنبد از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در دهه فجر امسال در گلستان کلنگ زنی می‌شوند.

طرح گردشگری آشوراده، پتروشیمی گلستان، توسعه و تجهیز فرودگاه گرگان و توسعه سرمایه‌گذاری در گلستان از مهم‌ترین سوالاتی بود که مروتی به آن پاسخ داد و گفت: طرح مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی و گردشگری آشوراده در مرحله نهایی است و امیدواریم در آینده نزدیک طرح گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده بدون واگذاری، وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان همچنین در خصوص پتروشیمی گلستان اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته هرچند ما پیگیر برگزاری جلسه با مدیران پتروشیمی گلستان برای رفع مشکل ۹۶ هزار سهامدار این شرکت بوده‌ایم اما تاکنون هیئت‌مدیره پتروشیمی حاضر به این کار نشده‌اند.

وی ادامه داد: دو ماه قبل درخواستی از سوی اعضای هیئت‌مدیره برای واگذاری زمین برای احداث منازل سازمانی به معاونت عمرانی ارسال شد و بسیار سؤال‌برانگیز است.

وی همچنین از ارتقاء پهنای باند فرودگاه گرگان از دو هزار و ۶۰۰ متر به ۳ هزار و ۳۰۰ متر در آینده‌ای نزدیک و فراهم شدن زیرساخت‌ها و امنیت برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در استان خبر داد.

کد خبر 3038517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha