۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۳۳

استاندار گلستان:

۲۹ حزب در گلستان فعال است

۲۹ حزب در گلستان فعال است

گرگان- استاندار گلستان با تاکید بر لزوم تاسیس خانه احزاب گفت: ۲۹ حزب در استان گلستان فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقلو، عصر یکشنبه، در همایش احزاب و تشکل‌های سیاسی استان گلستان، با تاکید بر این که خانه احزاب در گلستان تشکیل شود، اظهار کرد: ۲۹ حزب فعال در استان گلستان تاکنون یکجا جمع نشده و باهم صحبت نکرده‌اند، اگر احزاب می‌خواهند به تنازع معروف نشوند باید در قالب خانه احزاب حرف بزنند.

وی با انتقاد از اهداف نا مشخص شکل گیری برخی احزاب افزود: حزب زمینه‌ساز پویایی و نشاط جامعه است و جامعه‌ای که حزب ندارد هزینه زایی بالایی دارد درحالی‌که حزب زمینه‌ساز کم شدن هزینه‌ها است و تولید فکر می‌کند.

صادقلو که معتقد است جایگاهی برای مطالبه گری و حلقه اتصال ملت با دولت است، ادامه داد: حزب یک سرمایه اجتماعی و یکی از اهرم‌های توسعه دولت است.

وی با تاکید بر این که احزاب باید در راستای مطالبات مردم فعالیت کنند، اظهار کرد: احزاب در استان نقش دارند اما باید دید در انتخابات چقدر در شهرستان‌ها نقش ایفا می‌کنند.

وی نقش احزاب را جهت دهی به افکار دانست و بیان کرد: در بخش احزاب خلأهای نرم‌افزاری داریم.

وی تأکید کرد: برون شکوفایی تولید فکرهای اساسی در راستای مطالبات اصلی مردم شکل می‌گیرد، گاهی احزاب به‌جای فضای خدمت فضای قدرت ایجاد می‌کنند و یکی از موارد آسیب در حزب‌ها نیز همین موضوع است.

صادقلو بابیان اینکه تعداد کمی از احزاب استان گلستان شناسنامه‌دار هستند، گفت: بدون شناسنامه بودن احزاب مشکلات زیادی برای حزب ایجاد می‌کند، بخشی از مسیر استیفای حقوق احزاب همین شناسنامه‌دار شدن حزب است.

کد خبر 3038651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha