۲۷ اسفند ۱۳۸۴، ۲۲:۵۲

رئيس جمهور در ديدار با خانواده شهداي سانحه هوايي C130 :

با كمك روحيه شهادت طلبي ملت از پرونده هسته اي عبور كرديم / اكنون بايد به بازماندگان شهداي سانحه هوايي رسيدگي كنيم

با كمك روحيه شهادت طلبي ملت از پرونده هسته اي عبور كرديم / اكنون بايد به بازماندگان شهداي سانحه هوايي رسيدگي كنيم

محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري روحيه شهادت طلبي را عامل اصلي امنيت و استقلال كشور عنوان كرد و گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران با ايستادگي ناشي از روحيه شهادت طلبي ملت از پرونده هسته اي عبور كرد و به پيروزي دست يافت.

به گزارش خبرنگار سياسي "مهر"، احمدي نژاد كه امشب در ديدار با جمعي از خانواده هاي شهداي سانحه سقوط هواپيماي C130 ارتش جمهوري اسلامي در مسجد سلمان نهاد رياست جمهوري سخن مي گفت، افزود: اگر دشمنان ما از اقدام عليه ملت بزرگ ايران هراس دارند و نمي توانند امتياز بگيرند، نشانگر صحت كلام نوراني امام راحل (ره) است كه فرمود ملتي كه شهادت دارد، اسارت ندارد و همواره پيروز است.

وي ادامه داد: پس از شهدا وظيفه و كار بزرگ ما اين است كه روحيه‌ شهادت‌ طلبي را به عنوان روز ماندگار در جامعه گسترش دهيم و فراموش نكنيم كه اگر از اين فرهنگ دور شويم جامعه ما دچار مشكلات فراوان شده و چيزي براي ما باقي نمي ‌ماند.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه "شهيدان زنده ‌اند و در جوار رحمت الهي روزي مي خورند و در همه جا حضور داشته و ناظر بر عملكرد ما هستند"، اظهار داشت: شهدا به بالاترين درجه‌ كمال و سعادت بشري رسيده ‌اند و از آنجا كه خداوند آنها را دوست داشته است، با يك شبه پيمودن ره صد ساله، قله بزرگ سعادت را فتح كرده‌ اند.

احمدي نژاد اضافه كرد: همه انسان ‌ها براي يافتن سعادت ابدي و جاودانگي تلاش مي‌ كنند و در اين ميان عرفا و علما، سال ها به عبادت و شب زنده داري و پارسايي مي پردازند، اما شهادت يك راه كوتاه ميان بر براي رسيدن فوري به قله سعادت و ابديت است كه خداوند آن را براي افراد خاص قرار داده است و در همه عالم مقامي بالاتر از مقام شهيد وجود ندارد.

وي با بيان اينكه "شهادت امري اتفاقي نيست و نيازمند مقدمات است" تصريح كرد: اگر به تركيب كساني كه در سانحه سقوط هواپيماي  C130 بنگريد، متوجه مي شويد كه آنها گلچين شده اند و خودشان تلاش هايي كرده اند كه به اين مقام رفيع رسيده اند و بدون ترديد اگر در زمان جنگ بوديم اين عزيزان در ميدان جهاد با بيگانگان حضور داشتند.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه "شهدا ناظر و حاضر هستند و بسياري از مشكلات جامعه به دست آنها حل مي ‌شود، "شهدا" را به "چلچراغي كه خداوند در آسمان براي هدايت بشر روشن كرده" و "الگوي بشريت قرار داده" تشبيه كرد و گفت: اداره‌ كشور با توجه به مسائل داخلي و خارجي كاري سخت است و دشمنان ما از بدترين ها هستند، اما بارها شاهد عنايت و توجه شهدا بوده‌ ايم و مشاهده كرديم كه گره مشكلات به وسيله دستي كه همان شهدا هستند، باز شده است.

احمدي نژاد در ادامه سخنانش به پي گيري هاي دولت در زمينه روشن شدن زواياي تاريك حادثه سقوط هواپيماي نظامي C130  كه منجر به شهادت جمعي از اصحاب رسانه و كاركنان بخش رسانه اي ارتش جمهوري اسلامي ايران شد، اشاره كرد و گفت: با پي گيري لازم انجام شده، نام كساني كه در اين سانحه جان باختند، به عنوان شهيد ثبت شد.

وي افزود: اكنون بايد به مشكلات همسران، فرزندان و پدران و مادران آنها رسيدگي شود و اگر در اين اتفاق كوتاهي رخ داده، بايد همه علل و عوامل آن حادثه پيچيده بررسي و با مقصران احتمالي برخورد شود.

رئيس جمهوراز تلاش براي نوسازي ناوگان هوايي كشور به عنوان يكي از اصلي ترين وظايف دولت كه در اين راستا گام هايي نيز برداشته شده، ياد كرد.

احمدي نژاد در خاتمه با تاكيد بر اينكه "خانواده شهدا باعث افتخار ملت ايران هستند" ابراز اميدواري كرد كه در آينده بتواند با تك تك خانواده هاي شهداي رسانه در فضايي صميمي ديدار و گفت و گو كند.

اين گزارش مي افزايد پيش از اين ديدار، تعدادي از اعضاي خانواده هاي شهداي رسانه و كاركنان بخش رسانه اي ارتش جمهوري اسلامي و مادر خلبان شهيد بابك گوهري در سخنان كوتاهي به تبيين ديدگاه هاي خود در خصوص اين حادثه و مشكلات مربوط به پي يگيري آن پرداختند.

آنها از رئيس جمهور خواستند تا زمينه ‌اي فراهم كند روند پي گيري پرونده سقوط هواپيمايي نظامي C130  سريع ‌تر ادامه يابد. 

کد خبر 304585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha